Erfaren Redovisningskonsult sökes till BDO i Uppsala

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt. BDO:s drivkraft och våra värderingar — vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder. Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

Placering: 
Uppsala län, Stockholms län, Västmanlands län, Gävleborgs län, Uppsala, Knivsta, Håbo, Enköping, Västerås, Gävle
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en redovisningskonsult till vårt kontor i Uppsala där vi idag sitter ca 30 medarbetare inom våra olika affärsområden. Vi är ett personligt kontor med tillgång till stor kompetens.
I rollen som redovisningskonsult arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga uppgifter såsom löpande bokföring, avstämningar, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är en erfaren redovisningskonsult och som är auktoriserad eller som har kunskaper att kunna bli det och som är redo för nästa steg i karriären. Som redovisningskonsult hos oss på BDO har du hand om ett flertal kunder och agerar bollplank varför det är viktigt att du är duktig på att bygga relationer, har en hög servicekänsla och ett säljande sätt.
För att trivas hos oss behöver du vara målfokuserad, drivande samt ha en god analytisk förmåga. Vidare behöver du ha lätt för att ta egna initiativ, vara noggrann och ha en stark konsultprofil. Det sistnämnda innebär också att du är social, ödmjuk och att du har ett stort intresse av människor.
Hos BDO värdesätter vi service- och relationsdrivna personer som brinner för att leverera marknadens bästa kundupplevelse i alla lägen. Vi ser även att du som medarbetare är proaktiv i ditt arbete och trivs med att arbeta i en progressiv miljö där vi ständigt jobbar framåtblickande.

Vi erbjuder
Vi som jobbar inom BDO, både i Sverige och internationellt, pratar om en speciell BDO-anda. Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från början mycket ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygande om att du når extra högt.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar BDO Mälardalen AB med Experis AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Fredrik Pettersson på telefon 072-236 12 14 eller fredrik.pettersson@se.experis.com.
Du ansöker till denna tjänst genom att registrera ditt CV med ett personligt via experis.se (Jobb ID: 38616). Vi ser gärna att du ansöker omgående då urval kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag
2018-07-29