Ekonomiansvarig rekryteras till Björksund Förvaltnings AB, Tystberga

Björksund Förvaltnings AB verksamhet består av två delar, en fastighetsdel som äger och förvaltar ett tjugotal kommersiella fastigheter och hyresfastigheter i centrala Nyköping samt en gårdsnära del som innefattar skogsbruk, jordbruk genom arrendatorer, jakt och förvaltning av de många fastigheterna belägna på Björksunds marker. Vi planerar att växa framöver under kontrollerade former. Gården är en av Södermanlands mest välbevarade herrgårdsmiljöer från tidigt 1700-tal. Till godset hör ca 4 800 ha mark samt vidsträckta skärgårdsområden. Ägare till Björksund Förvaltnings AB och Björksund är familjen Mörner. För mer info, se www.bjorksund.com

Placering: 
Södermanlands län, Nyköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Är du beredd att ta klivet vidare i karriären, trivs  du med att arbeta brett med ett övergripande ansvar för både bolagets ekonomi och administration?

Vi söker en ekonomi- och administrationsansvarig till en spännande tjänst hos Björksund Förvaltnings AB, strax utanför Nyköping. Här får du möjlighet att axla en ansvarsfull roll med varierat innehåll.

Som ekonomi- och administrationsansvarig kommer du att få vara delaktig i att initiera, utveckla och genomföra förbättringar för att höja effektiviteten och bidra till bolagets långsiktiga utveckling. Samtidigt ska du säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar inom ekonomi och administration. Du kommer också att hantera systemfrågor och ansvara för tillämpning och utveckling av bolagets affärssystem och administration. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring
  • Avstämning och uppföljning av reskontror
  • Upprättande av månads- och årsbokslut
  • Betalningar
  • Fakturering
  • Lönehantering
  • Moms och skatter
  • Fastighetshantering inklusive kontrakt, avisering och betalningar
  • Övrig administration
  • Arbete med och för styrelsen  

I rollen ingår även externa kontakter, bland annat med hyresgäster, myndigheter, revisorer och banker. Du rapporterar till VD. 

Förbättringsprojekt 

Vi har en mängd utvecklingsprojekt som du kommer att driva och genomföra parallellt med det löpande arbetet. Vår fastighetsstock har under det senaste året vuxit kraftigt och alla projekt syftar till att än bättre ta hand om våra nuvarande och framtida verksamheter inom Björksunds områden.

Kvalifikationer och erfarenhet

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet från redovisning och administration. Du är väl förtrogen med redovisnings- och bokslutsarbete. Du som söker denna roll är van att arbeta med Word, Excel och något affärssystem.

Personliga egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig med egenskaper som strukturerad, nyfiken och kommunikativ. Då arbetsuppgifterna är breda, bör du kunna ha mycket på gång samtidigt då du kommer att hantera dagligt ekonomiarbete i kombination med administration. 

Du har god förmåga att tänka självständigt och du är inte rädd för att kastas in i nya situationer utan ser det som en del i den personliga utvecklingen.  

Placeringsort: Björksund, Tystberga, cirka en halvtimme från Nyköping respektive Trosa

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Björksund Förvaltnings AB med Experis. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på antingen 070-377 54 27 eller marie.gutke@se.experis.com 

Då vi bearbetar ansökningarna löpande kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 

Välkommen med din ansökan!