Operativ inköpare

Familjebostäder söker en junior/operativ inköpare - var med och bygg Stockholm!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder.

Välkommen att bli en av oss!

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en ambitiös operativ inköpare som vill vara med och driva inköpsarbetet framåt. Som operativ inköpare på Familjebostäder arbetar du med inköp/upphandling utifrån befintlig upphandlingslagstiftning och en strukturerad inköpsprocess. Inköpen sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer att agera stöd för verksamhetens beställare vid inköpsfrågor och hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget och upphandlingslagstiftning samt att driva/delta i projekt inom området. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring.

Tjänsten som operativ inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av åtta personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som är i början av din karriär som inköpare/upphandlare. Du har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomie eller en YH-utbildning inom inköp och upphandling, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i minst 6 månader genom anställning eller praktik. Vi ser även att du har även relevant kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU).

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsfokuserad och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.

Du erbjuds

Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Låter det intressant? Ansök redan idag!

Sista ansökningsdag

I denna rekrytering samarbetar Familjebostäder med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast