HallandsHamnar söker Terminalansvarig till Halmstad

Är du en person som trivs i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter? Ser du dig som en naturlig ledare med stort engagemang och lojalitet som utmanas av att se dina medarbetare utvecklas? Då kanske du är HallandsHamnars nya Terminalansvarig! HallandsHamnar i Halmstad söker dig som presterar som bäst när utmaningen är som störst.

Placering: 
Halmstad
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om företaget

HallandsHamnar AB är Europas nyaste hamn då den bildades så sent som januari 2013. Detta i samband med att de båda anrika hamnbolagen i Halmstad och Varberg slogs samman till ett gemensamt bolag. HallandsHamnar är en fullservicehamn med bred erfarenhet och kapacitet inom segmenten Container, RoRo, Bulk, Flytande bulk, Biobränsle, Bilar, Projektlaster, Recycling och Skogsprodukter. Vi erbjuder också kringtjänster och kundspecifika lösningar under rubriken HallandsHamnar Add On. Vi är ca 133 årsanställda, omsatte runt 210 miljoner kr förra året samt hanterade ca 4 400 ton gods. Läs mer på www.hallandshamnar.se.

Att jobba som Terminalansvarig

Som terminalansvarig har du det övergripande ansvaret för verksamheten med arbetsledning, personal och terminal planering. Du har personalansvar för 15 medarbetare och rapporterar till produktionschefen. Du kommer att vara med och utveckla/vidareutveckla containerverksamheten som har växt med åren och blivit en framgångsrik affär. Du ansvarar för Kattegatt terminalen, det vill säga den ytan som containrar ställs på i samband med lossning och lastning av fartyg. Som terminalansvarig ska du leda befintlig organisation genom nödvändiga förändringar och motivera till att medverka till måluppfyllelse och ökat värde för verksamheten.

Du arbetar även med att säkerställa att det som utlovats till kunden implementeras i den dagliga verksamheten. Att HallandsHamnar bedriver en kundorienterad verksamhet med hög servicenivå ska genomsyra hela företaget.

Den vi söker

Det här jobbet passar dig som är handlingskraftig, organiserad samt relations- och förtroendeskapande. Du har ett högt driv och ser lösningar istället för problem.

Du är strukturerad och har förmåga att arbeta strategiskt utifrån ett helhetsperspektiv. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. Som ledare är du tydlig, lyhörd och bygger ditt ledarskap på delaktighet och närvaro.

Vi söker dig med logistikutbildning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet inom logistik. Meriterande är bakgrund inom transportbranschen. Du är van att arbeta med och utveckla processer, det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med organisationsförändringar. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har god datavana. B-körkort är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 %, dagtid/måndag-fredag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar HallandsHamnar med Experis, ett företag inom Manpower Group. Du kommer att bli anställd hos HallandsHamnar AB. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf 0703-775781 och rekryteringskonsult Johan Angerfors 0730-742314.

Facklig kontaktperson HallandsHamnar: Hans Gedda 010-218 9040.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Dock senast 29 april 2019.

Vi ser fram emot att höra från dig!