Operativ Inköpare för länge konsultuppdrag

Vi söker just nu en Operativ inköpare för kunds räkning i Söderfors. Är du intresserad av att arbeta orderläggning och beredning samt har erfarenhet av SAP? Har du dessutom erfarenhet från industrin och trivs med många kontaktytor? Sök då tjänsten redan i dag! Denna tjänst är en uthyrning på minst 6 månader med möjlighet till förlängning och personen kommer under uppdraget att vara anställd av Experis men arbeta hos vår kund.

Placering: 
Uppsala län, Gävle
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Arbetsuppgifter

Som Operativ Inköpare så hanterar du de dagliga operativa uppgifterna och ansvarar för beredning och orderläggning i SAP. Du trivs med att ha fler dagliga operativa arbetsuppgifter inom inköp och arbetar på ett inspirerat vis med inköpsfrågor och bidrar till gruppens gemensamma mål. Du är en kommunikativ person som ser och har möjlighet att genomföra förbättringar och agerar på problem som uppstår i vardagen utan att vänta.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:

*Hantera ordermottagning och inköpsadministration i SAP
*Bereda och lägga ordrar
*Hantera den operativa kontakten med leverantören
*Hantera egna frågeställningar inom aktuellt produktområde
*Arbeta produktionsnära och fånga upp behov ute i verksamheten

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet och utbildning inom teknik och/eller inköp. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel, du kan arbeta under eget ansvar inom givna tidsramar och fungerar även bra i grupp. Du är en person som är analytisk och lösningsorienterad. Du är van att ta egna initiativ, strukturerad i ditt arbetssätt och har en god kommunikativ förmåga.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta konsultchef Tobias Troije på tobias.troije@manpower.se Välkommen med din ansökan!