IT support till en av Nordens ledande modekedjor, Göteborg

Vi på Experis IT söker nu dig med några års erfarenhet av arbete i service desk! Vi behöver en ny IT support till vår stora kund inom modebranschen och letar efter dig som är social, serviceinriktad och har ett brinnande intresse för IT. I vår kunds service desk kommer du att ges möjlighet att jobba med systemansvar och samarbeta med kundens leverantörer. Känner du att det här är din nästa utmaning? Skicka då in din ansökan till oss redan idag!

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
IT, data, Teknik, Naturvetenskap, Kundtjänstarbeten, Experis Talent
Antal tjänster: 
1

 

Rollen som IT support

I din roll som IT support ansvarar du för supporten på kundens huvudkontor/distributionscentral samt stötta lands- och produktionskontorens IT-behov. Som medarbetare i service desken ingår du i ett team på åtta personer. Du agerar första kontakten för medarbetarna rörande deras tekniska problem. Kontakten sker via telefon, mail och lokalt ute i verksamheten.

Vidare ansvarar du för att samla in den nödvändiga information som behövs för att kunna hantera ärenden, göra analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du arbetar proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställer att organisationens behov av support minskar.                                            

Vi ser även att du deltar och stöttar vår kunds digitaliseringsresa samt arbetar med att ta fram automatiserade processer och tjänster mot visionen för den framtida service desken.
 

Din bakgrund

Vi söker dig som gärna har några års erfarenhet av att supportera i både PC och MAC miljö i en IT Service Management driven service desk. Vidare ser vi gärna också att du har kunskaper och erfarenhet av Enterprise Mobility Management, skrivare och butikssystem - såsom kassa. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande.

Tempot är högt i service desken så vi tror att du kan hantera många järn i elden. Du kommunicerar budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt, både på engelska och svenska i tal och skrift. Du kommer ges möjlighet att jobba med systemansvar och samarbeta med de leverantörer som organisationen har.

För att passa i vår kunds service desk är du social och serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du är bra på att själv driva ditt arbete framåt och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du samarbetar gärna och har ett genuint intresse för att hitta de bästa lösningarna för organisationen. Vi ser att du är en person som inte är rädd för förändringar och som förstår prioriteringar.

 

Vad kan vi erbjuda dig

På Experis arbetar vi tillsammans med din karriärplan så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

 

Ansökan till uppdrag 

Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor rörande konsultrollen är du välkommen att maila Kandidatspecialist Emma Sköldberg på emma.skoldberg@se.experis.com.

 

Sista ansökningsdag
Snarast