National Account Director till ManpowerGroup

Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Management
Antal tjänster: 
1

Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta.

ManpowerGroup är marknadsledande inom bemanningsbranschen och är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder. Verksamheten i Sverige genererar drygt 20.000 jobb varje år och vi finns vi på över 50 orter med 12 000 medarbetare. Läs mer på manpowergroup.se.

ManpowerGroups erbjudande

Vi erbjuder ett marknadsledande bolag med högt medarbetarindex i kombination med en tjänst som innebär ett betydande ansvar, många kontaktytor samt stor möjlighet att påverka och driva utveckling och förbättring. ManpowerGroup är en modern arbetsgivare där vi värdesätter våra medarbetare. Att vara anställd hos oss ger dig möjligheter till utveckling och din utveckling är vår framgång. Med ManpowerGroups globala styrka är du del i ett internationellt nätverk med erfarenhetsutbyte och kompetensöverföring som bidrar till din framtida framgång och karriär! Välkommen till ett härligt gäng med mycket energi, engagemang och hög professionalism.

Om tjänsten

Som National Account Director, NAD, är du övergripande ansvarig för utvecklingen av ManpowerGroups samarbete med några av våra största och viktigaste kunder samt viktiga prospekts. Du säkerställer att ManpowerGroup får en optimal avkastning på den investering i försäljning som du representerar. Genom att ta vara på all väsentlig potential inom Manpowergruppens specialistområden breddar du vårt samarbete med dina kunder och säkerställer den långsiktiga relationen mellan kunden och ManpowerGroup. Du tillhör Major Account Team och rapporterar till Head of Major Account Team.

Din roll innebär att du:

  • Har en närvaro av en exekutiv karaktär som gör att du rör dig med bekvämlighet på c-suite nivån och med en möjlighet att kunna påverka densamma
  • Bygger starka kundrelationer på rätt nivå som kan fatta beslut om de olika lösningarna vi har i vårt erbjudande, du utvecklar sponsorer som säljer och bygger samförstånd med egen organisation och där flera brands samarbetar med kundens organisation och kunden ser lösningarna som affärskritiska för sin verksamhet
  • Vågar utmana hur kunderna ser sin verksamhet och hur vi som företag kan svara för en komplex lösning
  • Har ett starkt samarbete inom kundteamet och med kollegor genom hela ManpowerGroup både nationellt och internationellt
  • Förstår vår verksamhet, erbjudanden och ekonomi på djupet, och vet hur vi får saker som görs i vår organisation i linje med våra värderingar och principer
  • Är uppdaterad på arbetsmarknadstrender och kan förmedla dessa till kunden för att stärka partnerskapet
  • Har ett stort engagemang i att uppdatera dig inom det vi levererar och våra lösningar för att bli en Trusted Advisor.

Du håller kundteamsmöten där strategierna skall styra aktiviteterna gällande kundens utveckling. Detta tillsammans med kvartalsuppföljningar med kund gör att en bra kundplan utvecklas och förändras med kundens behov i det långsiktiga och strategiska kundarbetet.

Din bakgrund

Vi söker en senior NAD med gedigen försäljnings- och kundutvecklingserfarenhet som brinner för att skapa affärer inom området för kompetensförsörjningslösningar och som förstår innebörden av ett starkt humankapital. En stark digital kunskap och en innovativ syn på hur kompetensförsörjningslösningar kan kombineras för ett starkt talent management är avgörande. Som person är du en utmärkt relationsskapare och har en konsultativ försäljningsapproach. Du har en mycket god förmåga att skapa, behålla och utveckla partnerskap samtidigt som du identifierar och driver nya affärsmöjligheter. Rollen kräver en god förhandlingsförmåga och ett skarpt affärssinne utan att tappa fokus på kundservice. Du är en initiativtagare som trivs med att arbeta självständigt och kan leda och driva projekt. Du har en god analytisk förmåga och visionärt tänkande och är kreativ, öppen och initiativrik. För att passa i rollen är du en trygg ledare med naturliga ledaregenskaper och har lätt för att skapa förtroende och energi hos andra.

Kvalifikationer

  • Högskole- /universitetsutbildning
  • Gedigen erfarenhet av komplex lösningsförsäljning, anbuds- och offertarbete, förhandling samt expansion av kunds åtagande på en strategisk nivå
  • Dokumenterad förmåga att utveckla kund över tiden med ökad försäljning genom ett mångfacetterat erbjudande
  • God förmåga att samarbeta med interna affärsenheter för att optimera erbjudandet till kund
  • Goda ekonomikunskaper bland annat applicera års-/ kvartalsrapport till en strategisk diskussion med beslutsfattare på ledningsnivå
  • Försäljningsutbildning inom solutions Selling
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Kontakt

Du söker arbetet via ansökningslänken. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 alt. katarina.thomasson@se.experis.com. Varmt välkommen med din ansökan!