KAM/Kundansvarig, NeH Svenska AB

NeH Svenska AB är idag marknadsledande på den Svenska marknaden och förser företag, förbund, evenemang och flera landslag med allt från unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer och exponeringsmaterial, både nationellt och internationellt. Läs mer om oss: https://neh.com/

Placering: 
Örebro län, Köping, Arboga
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Intresserad av en ny utmaning – Är du vår nya KAM/Kundansvarig?

NeH Svenska AB har nu behov av att förstärka teamet med en Key account manager/Kundansvarig, där huvuduppgiften kommer att vara att ansvara för ett antal av NeHs kunder. I rollen kommer du ansvara för hela flödet, allt ifrån att besvara frågor gällande leveranser och sortiment till att förbereda samt genomföra kvartalsmöten, allt i ett nära samarbete med vår designavdelning. Du har förmågan att se och möta kundernas behov, både på kort sikt, men även att identifiera utvecklingspotential på längre sikt. I samråd med försäljningschefen ansvarar du i rollen för att ta fram en försäljningsbudget för respektive kund.

NeH ser långsiktigt på sina kundrelationer, och har högt uppställda mål gällande kundnöjdhet, självklart är det viktigt att alltid leverera såväl snabba svar som leveranser. Helt enkelt att se problem som möjligheter.

Tjänsten är placerad i Örebro.

För att lyckas i rollen har du en universitet- eller högskoleutbildning inom företagsekonomi, eller likvärdig erfarenhet. Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en kundnära verksamhet, med arbete inom försäljning i stora organisationer. Du är noggrann och tycker om att ta stort ansvar i ditt arbete. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska.

I rollen ingår arbetsuppgifter som:

  • Webshop: Den grundläggande försäljningen sker genom webshoppar. KAM ansvarar för att produkterna finns på lager. KAM ansvarar för webshopens design i samarbete med designavdelningen.
  • Kundutveckling gällande sortiment, layout, service osv.
  • Besvara frågor gällande ordrar och leveranstider.
  • Kampanjer och event.

Din personlighet är viktig för oss. Vi värdesätter hög social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du är engagerad och strukturerad och van att ta egna initiativ. Du drivs av att alltid uppnå goda resultat och bygga förtroendefulla långsiktiga kundrelationer, genom affärsmässighet och ett stort fokus på utveckling av försäljning och lönsamhet.

Gillar du idrott i alla dess former, eget eller andras utövande, då kommer du känna dig som hemma från första dagen.

Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas!

I denna rekrytering samarbetar NeH Svenska AB med vår rekryteringspartner Experis AB. För mer information om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anneli Wallin på 072-4537654 eller anneli.wallin@se.experis.com

Ansök med registrerat uppdaterat CV och personligt brev via länken.

Sök redan idag då urval sker löpande, dock senast 12/8.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sista ansökningsdag
2018-08-12