Ledig jobb som ekonomiassistent i Helsingborg

Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Helsingborg söker vi nu en ekonomiassistent på heltid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:

  • Ansvar för fakturering inom ett visst segment
  • Effektivisering, koordinering och analys av utstående kundfordringar
  • Samarbete med kundens shared servicecenter i Madrid och granskning av konton och kundbetalningar
  • Utföra administrativa uppgifter som att samla in data för KPI, samt assistera vid revisioner

Uppdragstart är omgående. Uppdragslängd 6 månader med möjlighet till förlängning och anställning.

Vem är du?

  • Du har någon form av examen inom redovisning eller liknande
  • Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med kundfordringar.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
  • Du ska vara duktig på problemlösning, kommunikation och tidsplanering
  • Du har lätt för att skapa relationer såväl internt som med kunder.

Vad kan vi erbjuda dig

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher.

Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef är i samförstånd med vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Våra värderingar

Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.

  • People- vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
  • Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
  • Innovation- vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.

Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.