IT Service Manager till Resurs Bank i Helsingborg!

Resurskoncernen är ett av Nordens mest snabbväxande företag inom bank och försäkring. Vi är ett företag i ständig utveckling, med fokus på innovation och enkla, flexibla lösningar till både företag och privatkunder i Norden. Genom Resurs Bank och yA Bank erbjuder vi säljfinans- och betallösningar, privatlån och kreditkort. Dessutom erbjuder vi ovanligt okrångliga försäkringar genom Solid Försäkring. Vill du vara med på vår resa? Vi rekryterar smarta, drivna människor som får stort ansvar och frihet, för vi tror att det är så de bästa idéerna kommer fram. Vi är stolta över Resurs-andan som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Det ska vara kul och utvecklande att komma till jobbet!

Placering: 
Skåne län, Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Vi söker nu en driven IT Service Manager som brinner för IT-leverans och utveckling av IT-processer!

Vad kommer du att arbeta med?

Du kommer in i ett spännande skede och vara delaktig i uppbyggnaden av vårt IT Service Management, tjänstekatalog etc.

Som IT Service Manager kommer du att ansvara för att IT-leveranser sker enligt våra SLA och leverantörsavtal, både vad gäller interna- och outsourcade IT-tjänster. Dina kontaktytor kommer att bestå av interna stakeholders men även externa leverantörer.

I arbetsuppgifterna ingår:

• Hantering av rapporter och statistik / nyckeltal

• Delaktighet i prioritering av uppgifter

• Hantering av IT-initiativ / förändringar

• Kontaktperson för systemägare och andra stakeholders

• Utveckling av IT-processer och rutiner

• Processägare för ”request fulfillment”

• Uppföljning av IT-revisioner

Vem är du?

Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund samt 5 års erfarenhet av att arbeta som IT Service Manager. Du som person har ett passionerat engagemang, är ITIL certifierad och vill vara med i uppbyggnadsfasen av IT Service Management på Resurs Bank. Vidare tror vi att du har en bred förståelse för verksamheten ur ett IT-perspektiv och har god vana att hantera kontrakt. För att lyckas i rollen är du strukturerad, trivs i en föränderlig miljö, samt har ett intresse av att ständigt optimera processerna i ditt arbete. Det är viktigt att du är service minded och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med tjänstekatalog och CMDB.

Vi erbjuder dig

Välkommen till ett team där dina idéer hörs och syns. Vi är ett härligt gäng på fyra personer där vi jobbar i nära samarbete och ständigt ser till att ha roligt på jobbet!  Du får en chef som syns, är tydlig och brinner för att utveckla Service Management avdelningen. Som Service Manager hos oss kommer du in i en spännande uppbyggnadsresa och får stor möjlighet att påverka våra processer och framtida IT-leverans.

Vi värdesätter!

Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer. Känner du igen dig i våra värderingar? Läs mer om dem på www.resursjobs.com

Ansök idag!

Intervjuer och urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Kontaktperson

I denna rekrytering arbetar vi med Experis IT, för frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: igor.micanovic@se.experis.com alt. 040 665 61 44 eller patrik.wolf@se.experis.com alt. 040 660 63 20.