Incident & Problem Manager till Resurs Bank i Helsingborg!

Resurskoncernen är ett av Nordens mest snabbväxande företag inom bank och försäkring. Vi är ett företag i ständig utveckling, med fokus på innovation och enkla, flexibla lösningar till både företag och privatkunder i Norden. Genom Resurs Bank och yA Bank erbjuder vi säljfinans- och betallösningar, privatlån och kreditkort. Dessutom erbjuder vi ovanligt okrångliga försäkringar genom Solid Försäkring. Vill du vara med på vår resa? Vi rekryterar smarta, drivna människor som får stort ansvar och frihet, för vi tror att det är så de bästa idéerna kommer fram. Vi är stolta över Resurs-andan som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Det ska vara kul och utvecklande att komma till jobbet!

Placering: 
Skåne län, Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Vi söker nu en ambitiös Incident & Problem Manager som brinner för ITIL processer och ser till att dessa följs på optimalt sätt inom koncernen!

Vad kommer du att arbeta med?

I denna roll kommer du att vara processägare för Incident- och Problem Management.  Du kommer att ansvara för hantering och utveckling av processerna samt säkerställa att rutiner kommer på plats och följs inom koncernen.

I arbetsuppgifterna ingår:

• Vidareutveckling av Incident och Problem processerna

• Koordinera och samordna resurser för att lösa ”major incidents”

• Leda Incident Management forum

• Dokumentering, ägarskap och hantering av Incident och Problem 

• Ta fram, analysera rapporter och trender för Incident och Problem processerna

• Identifiera och vidta åtgärder för att minska antalet incidenter

• Driva och koordinera problemhanteringsarbete

Vem är du?

Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund samt 5 års erfarenhet som Incident Manager, Problem Manager eller motsvarande. Du som person har ett passionerat engagemang, är ITIL certifierad och vill vara med i uppbyggnadsfasen av Incident- & Problem Management på Resurs Bank. Meriterande är om du även har kunskap i Change processen då du kommer att arbeta i nära samarbete med vår Change Manager. För att lyckas i rollen är du strukturerad, driven, trivs i en föränderlig miljö, samt har ett intresse av att ständigt optimera processerna i ditt arbete. Det är viktigt att du är service minded och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer.

Vi erbjuder dig

Välkommen till ett team där dina idéer hörs och syns. Vi är ett härligt gäng på fyra personer där vi jobbar i nära samarbete och ständigt ser till att ha roligt på jobbet!  Du får en chef som syns, är tydlig och brinner för att utveckla Service Management avdelningen. Som Incident- & Problem Manager hos oss kommer du in i en spännande uppbyggnadsresa samt får stor möjlighet att förbättra och påverka våra processer.

Vi värdesätter!

Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer. Känner du igen dig i våra värderingar? Läs mer om dem på www.resursjobs.com

Ansök idag!

Intervjuer och urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Kontaktperson

I denna rekrytering arbetar vi med Experis IT, för frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: igor.micanovic@se.experis.com alt. 040 665 61 44 eller patrik.wolf@se.experis.com alt. 040 660 63 20.

Sista ansökningsdag
Snarast