Affärsdriven operativ chef till SBAB Karlstad

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens, skapar stora möjligheter för oss. Vi växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Placering: 
Karlstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

SBAB växer och fortsätter ta marknadsandelar. Just nu rekryteras flera nya medarbetare till vår Kundservice som finns i Karlstad där vi idag är ca 300 medarbetare som dagligen hjälper våra kunder.

Vill du vara med och ta vår verksamhet in i framtiden utgångspunkt i våra affärsmål och vår vision?

Som operativ chef till Kundservice arbetar du tillsammans med två chefskollegor och övriga medarbetare för att säkra den övergripande strategin och medverkar till vår vision - att erbjuda Sveriges Bästa Bolån.

Uppdraget innebär att leda i förändring, stötta och utveckla gruppchefer i sitt ledarskap och att medverka till att vår affärsplan fullföljs. Det är ett utvecklande jobb i ett värderingsdrivet företag.

Att vara chef inom Kundservice innebär förutom ett personalansvar, att ta ansvar för att saker händer i verksamheten. Tillsammans med medarbetare och ledningsgruppen har du ett tydligt kundfokus, ansvar för att aktivt bidra till att vår verksamhet stödjer den övergripande strategin för SBAB och att vi lever ambitionen att bidra till bättre boende och boendeekonomi.

Är du en innovativ och engagerad person, passionerad av våra kunder med känsla för struktur och prioritering är det här en perfekt roll för dig. Uppdraget innefattar även att utveckla nya angreppssätt för att optimera verksamheten och utveckla både arbetssätt, processer och systemstöd. Rollen kan innefatta avtals- och systemägaransvar.

Som operativ chef har du ca 10 gruppchefer som rapporterar till dig som i sin tur har ansvar för team som jobbar med SBAB:s kunder. Du ingår i Kundservice ledningsgrupp och rapporterar till Chef Kundservice som är medlem av företagsledningen.

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du är en affärsdriven chef med förmåga att skapa tillväxt och lönsamhet. Du är en stark och tydlig ledare med strategisk och analytisk förmåga som du kan omsätta i handling. Du är intresserad av människor och har förmågan att verka genom andra på ett inspirerande och entusiasmerande sätt. Som chef är du inkluderande, kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll. Med en bakgrund från bank- och finansbranschen kommer du omsätta den erfarenheten och bli en viktig del av vår utveckling framåt.

Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt. Ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande i alla aspekter och att därmed aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

Din ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 13 oktober 2019.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis, så för att få svar på dina frågor är du välkommen att kontakta Katarina Glennert 054-221881 eller Christina Stenstrand 054-221887.

Notera att vi endast tar emot ansökningar via SBAB:
https://jobb.sbab.se/jobs/291623-affarsdriven-operativ-chef?promotion=116055-trackable-share-link-affarsdriven-operativ-chef


SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår position och uppnå vår vision - Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och vi är ca 500 medarbetare. SBAB hade Sveriges nöjdaste bolånekunder 2014, 2015 och 2016, enligt Svenskt Kvalitetsindex, något vi är mycket stolta över.