HR Business Partner till Höganäs Sweden AB

HR Business Partner Vi söker en självgående HR Business Partner backoffice som motiveras av att få arbeta med strukturerad HR där vi stödjer våra ledare och utvecklar organisation och anställda.

Placering: 
Höganäs, Helsingborg
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Att jobba på Höganäs

Vår ambition är att vara en arbetsplats där du kan utvecklas och känner att jobbet bidrar till att skapa
mening i tillvaron. Vi har en tydlig ledningsfilosofi och det är genom mångfald, samarbete och prestigelöshet vi utvecklar
varandra och vår arbetsplats. Vi ser alla som arbetar här som ledare, oavsett position, när vi tar oss an de utmaningar
världen och vi står inför. I nära samarbete med vår omvärld styr vi mot vår vision om ett hållbart samhälle - Inspirera
industrin att göra mer med mindre.

Mer om Höganäs

Höganäs är världens ledande tillverkare av järn- och metallpulver. Vi
ser oändliga möjligheter med våra produkter. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens bilkomponenter,
produkter för lödning, elektriska motorer och system för hållbar energiproduktion. Höganäs grundades 1797 och har idag 18
produktionsenheter i 11 länder. Sammanlagt är vi 2 500 engagerade medarbetare som år 2017 skapade en omsättning på 8
223 miljoner. Ägare är Lindéngruppen och Wallenberg-ägda FAM.
Contact person:

Vi söker en

självgående HR Business Partner backoffice som motiveras av att få arbeta arbeta med strukturerad HR där vi stödjer våra ledare och utvecklar organisation och anställda.

Vi söker dig som

har en universitets- eller högskoleutbildning i personalvetenskap eller motsvarande och ca 10 års erfarenhet inom området. Det är meriterande om du har arbetat med personalfrågor inom en större organisation tidigare. Då vi är ett globalt företag är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du som person är självständig, prestigelös och lösningsfokuserad. Du tar gärna egna initiativ och driver arbetet framåt på ett systematiskt och strukturerat sätt. Du har god samarbetsförmåga, värdesätter samverkan och dialog och har förmåga att skapa förtroende i organisationen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om tjänsten

I den här rollen kommer du framförallt att ansvara för gemensamma processer såsom kompetens- och utbildningsansvar, likabehandling, lönekartläggning, statistik och rapporter, systemstöd, systemuppdateringar och medarbetarundersökningar.

Rollen har idag inte eget organisatoriskt ansvar, utan en viktig del av arbetet handlar om vår personal- och ledarhandbok. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SharePoint, som är vårt verktyg. Utöver detta kommer du även att stödja övriga HR managers och driva egna projekt ut mot organisationen.

​Efter 2-4 år kommer rollen att övergå i ett operativt HR Business Partner arbete med organisatioriskt ansvar.

Tjänsten är placerad i Höganäs.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis, del av ManpowerGroup. För mer
information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annette Björkquist-Åhstedt.

Vi arbetar med löpande urval, så dröj inte med din ansökan!​​​​

Sök direkt på Höganäs hemsida via nedan länk :

https://www.hoganas.com/sv/work-with-us/vacant-positions/jobs/287-hr-business-partner/

Sista ansökningsdag
Snarast