Verksamhetscontroller rekryteras till Huddinge kommun

Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.

Placering: 
Stockholm, Huddinge
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Natur- och byggnadsförvaltningen, avdelningen

Natur- och byggnadsförvaltningens övergripande uppdrag är att ansvara för myndighetsutövningen inom bygglov, lantmäteri och miljötillsyn och ge invånarna en effektiv och rättssäker service samt att sköta driften av gator, vägar, parker och naturområden i kommunen på ett effektivt sätt.

Natur- och gatudriftavdelningens uppdrag är att förvalta anläggningar på kommunal gatu- och parkmark. Avdelningen ska på ett kostnadseffektivt och professionellt sätt tillhandahålla drift och skötsel av kommunens vägar, torg, parker, naturområden och allmänna platser samt samverka med andra aktörer för utvecklingen inom dessa områden framåt. Avdelningen ansvarar för att upprätthålla en trygg, tillgänglig och trafiksäker miljö för kommuninvånarna samt attraktiva parker och offentliga miljöer.

Om arbetet

Som verksamhetscontroller rapporterar du till avdelningschefen och stödjer avdelningens chefer och medarbetare i de administrativa processerna. Din uppgift blir att säkerställa att avdelningen följer beslutade processer samt skapar nya rutiner och processer där det behövs. Arbetet spänner över flera områden men fokus ligger på upphandling/avtal/inköp, information samt kommunikation. Avdelningen har stöd från förvaltningens centrala funktioner för bla ekonomi, inköp/upphandling och kommunikation varpå din huvudsakliga uppgift blir att samordna, utveckla och kvalitetssäkra arbetet. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor på avdelningen. Vidare fungerar du som kontaktperson mot övriga förvaltningar inom Huddinge kommun, du har kontakt och dialog med såväl andra myndigheter som med kommunmedlemmar och näringslivet. Då tjänsten är nyinrättad har rätt person stor möjlighet att själv sätta sin prägel på rollen.

Din profil
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har god erfarenhet av administrativa processer och vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom inköp/upphandling, samordning och/eller verksamhetsutveckling. Har du därtill arbetat med ekonomisk uppföljning ser vi det som meriterande. Erfarenhet från kommunal verksamhet är inte ett krav men det gör dig förstås särskilt intressant för oss.

Som person är du analytisk och ser till både helhet och detaljer. Du har förmågan att utveckla effektiva och förnuftiga lösningar på problem, är drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Det är viktigt och du trivs med många, både interna och externa, kontakter och du har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Dina främsta drivkrafter är engagemang och viljan att bidra och skapa mervärde. Tjänsten ställer höga krav på gott omdöme och professionellt agerande.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställning och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Huddinge kommun med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64. För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Tillsvidare, från och med snarast efter överenskommelse. Heltid.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-09-23

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast