Ekonom med skattebakgrund till globalt bolag, Göteborg!

Till en av våra kunder, verksamma inom fordonsindustrin i Göteborg, söker vi nu dig som är en driven och engagerad ekonom och vill anta en ny spännande utmaning som Skattespecialist / Tax Specialist. Älskar du att arbeta med redovisning i en global och flexibel miljö? Då kan du vara den vi söker!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om rollen:
I din roll kommer du bli en del av bolagets centrala skattefunktion och arbeta i ett team bestående av 6 personer.
Du kommer bli en del av ett team som tillsammans arbetar för att ansvara över att nya och nuvarande finansiella regler, direktiv och policys efterfölj och supportar verksamheten i dessa frågor. Vidare kommer du arbeta proaktivt när det gäller riskhantering samt dokumentera, utveckla och underhålla företagets olika processer.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Förbereda, analysera och underhålla skatteuppgifter och rapporter för juridiska personer
  • Förbered inkomstskatt
  • Analys av bokförda skatterelaterade transaktioner, supporta intressenter i dessa ärenden samt ha många olika kontaktytor gentemot organisationens olika funktioner.
  • Se till att kvalitetsstandarder, skattebestämmelser följs och överensstämmer med IFRS, Swedish GAAP samt att bolagets policyer, direktiv och instruktioner efterföljs.

Mer info om rollen och bolaget ges vid en personlig kontakt!

Vem är du?
Vi söker dig med:

  • En högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande
  • Gärna några års erfarenhet som redovisningsekonom/redovisningskonsult ifrån en internationell miljö samt intresse för skattefrågor/skatteredovisning.
  • Då detta är ett globalt bolag har du utmärkt kommunikationsförmåga i både svenska & engelska i tal och skift.
  • Du har ett stort IT- och systemintresse samt goda kunskaper i Excel!

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är en teamplayer som bidrar med en positiv anda till gruppen. Du ska tycka om problemlösning, ha ett analytiskt tillvägagångssätt samt noggrann, strukturerad och affärsmässig i din yrkesroll!

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård .

Kontaktperson & Ansökan:
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande så ett tips är att skicka ut din ansökan redan idag! För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Stina Johansson på stina.johansson@se.experis.com.