E.ON, Manager Customer & Sales, Örebro

Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100% förnybar och återvunnen energi senast år 2025.Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. I stället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.

Placering: 
Örebro län, Värmlands län, Örebro
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Management, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Intresserad av en ny spännande roll - Kanske är du vår nya Manager Customer & Sales i Örebro?

Customer & Sales på E.ON har ett helhetsansvar för kunden från nyanslutning genom hela kundens livscykel kopplat till fjärrvärme och fjärrkyla, i Malmö, Norrköping, Örebro och Stockholm. Customer & Sales ansvarar även för merförsäljning av E.ONs övriga erbjudanden, kund- och marknadskommunikation samt produkt- och affärsutveckling av fjärrvärme och fjärrkyla med tilläggsprodukter. Vidare utför vi servicebesök, mätarbyten och leverans av fjärrvärmenära tilläggstjänster.

I rollen som Manager Customer & Sales har du tillsammans med dina medarbetare ansvaret för hela E.ONs affär, med fjärrvärme som bas. Du har kundansvar, driver och utvecklar fjärrvärme- och kylaaffären, inklusive merförsäljning till befintliga fjärrvärme- fjärrkyla kunder i Örebro och koordinering av den lokala marknadsföringen. Du ser nätverkande som en naturlig del i din roll och arbetar aktivt med att utveckla nya externa relationer på den lokala arenan i Örebro. Med ett stort kundfokus drivs du av utveckling av den hållbara staden tillsammans med hållbar stadsutveckling.

Tjänsten är placerad i Örebro.

För att lyckas i rollen har du en universitets- eller högskoleutbildning inom teknik och/eller ekonomiområdet. Vi söker dig som har tidigare arbetserfarenhet från en kundnära verksamhet gärna med fokus på affärer och kundrelationer, inom energi- eller fastighetsbranschen. Med ett värderingsbaserat ledarskap där förmågan att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare är viktiga faktorer för att nå uppsatta mål och resultat. Med ett tydligt och engagerat ledarskap med fokus på feedback ger du förutsättningarna för ditt team att växa och utvecklas.

Din personlighet är viktig för oss. Du är självreflekterande, resultatorienterad och öppen för utveckling och förändring. I din roll som ledare främjar du samarbete över gränserna och har en god förmåga att tydliggöra förväntningar och skapa rätt förutsättningar. Du agerar kundorienterat och affärsmässigt samt är en god kommunikatör som inger förtroende, och leder som en förebild. Ett stort nätverk i Örebro är meriterande.

För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:

"Vi sätter kunden  i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."

Kontaktperson

Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas.

I denna rekrytering samarbetar E.ON Sverige AB med vår rekryteringspartner Experis AB. 

För mer information om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anneli Wallin på 072-453 76 54 eller anneli.wallin@se.experis.com

För frågor till E.ONs fackliga representanter, vänligen kontakta: 

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188

Anders Berghman, Akademikerna, +46 705 250129

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

 

Ansök med registrerat aktuellt CV och personligt brev via länken.

Sök redan idag då urval sker löpande, dock senast 28/2 2018.

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

 

 

Sista ansökningsdag
2018-02-28