Financial Controller till Vesuvius

Vesuvius är världsledande inom eldfasta material och erbjuder ett komplett utbud av tekniska tjänster och lösningar till sina kunder inom stål- och gjuteribranschen över hela världen. Vesuvius är etablerat i ca 40 länder och har över 11 000 anställda. Vesuvius Scandinavia AB ingår i en global koncern som är noterat på Londonbörsen. typ På försäljningskontoret i Åmål arbetar 11 personer inom ledning, kundtjänst, lager, inköp/logistik, HR, Ekonomi samt sälj. Totalt i Skandinavien 30 anställda.

Placering: 
Värmlands län, Västra Götalands län, Karlstad, Hammarö, Grums, Åmål, Säffle
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1
Financial Controller till Vesuvius i Åmål
 
Är du en drivande och lösningsfokuserad person med ett brinnande intresse för siffror? Har du en passion för redovisning, prognos- och analysarbete och skulle vilja arbeta med det i en internationell miljö där man arbetar med engagemang och prestigelöshet? Då kan Vesuvius bli platsen där du fortsätter din karriär! 
 
Arbetsuppgifter
I rollen som Financial Controller ansvarar du för all redovisning och den löpande bokföringen via det ekonomiska servicecenter som ligger i Polen. Fokus i tjänsten är att granska månadsbokslut samt att upprätta årsbokslut. Du kommer även att arbeta med prognoser, budget, analyser och uppföljning. Andra arbetsuppgifter är skatter, moms och deklarationer samt uppföljning av kundorder, kreditbedömning och ansvar för försäkrings- och avtalsfrågor.
 
Din profil
Du har gedigen och flerårig erfarenhet av ekonomiskt arbete kanske som ekonomiansvarig eller redovisningsansvarig. Du har erfarenhet av att bearbeta information från affärssystemen JDE och SAP och är en van användare av Excel. Meriterande är om du har erfarenhet av koncernredovisning. Som person är du analytisk med ett kritiskt tänkande, strukturerad, initiativrik och resultatorienterad och är van att arbeta självständigt med att utveckla och genomföra relevanta analyser på verksamhetsnivå. 
 
Vi är en internationell organisation där goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är en förutsättning, då du kommer att ha kontakt med kollegor på våra andra kontor. Vi ser att du är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta självständigt med ett stort ansvar i dialog med Business Unit Managers samt HR. Arbetet innebär många kontaktytor och mycket samarbete med andra, vilket kräver att du är intresserad av teamarbete och av att utveckla goda relationer. Du rapporterar till vår VD. 
 
Låter detta vara något för dig så ta chansen att ansluta dig till ett internationellt företag i förändring där engagemang och eget driv värdesätts och där man har roligt på jobbet! 
 
Den här rekryteringen görs i samarbete med Experis, Manpower Group. Du visar intresse för den här tjänsten genom att registrera ditt CV med ett personligt brev på Experis.se. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan men sista ansökningsdag är 25 februari. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrica Berg Persson 054 22 18 93, ulrica.berg.persson@se.experis.com
 
Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag
Snarast