Operativ Inköpare

Söker du en förändring lagom till det nya året? Har du en bakgrund som inköpare och är redo för nästa steg i karriären? Ta hjälp av oss på Experis! Vi på Experis Finance söker just nu dig som har erfarenhet inom Inköp och vill ta dig an ett nytt spännande uppdrag som Inköpare på ett spännande företag i Alingsås. Är du en målinriktad lagspelare som har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter? Vill du utvecklas och förbättra din kompetens inom inköp? Då är detta ett jobb för dig!

Placering: 
Västra Götalands län, Borås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten

Experis söker nu på uppdrag av vår kund en Operativ inköpare för längre uthyrningsuppdrag, med möjlighet till förlängning eller anställning hos kund. Vår kund som har sin verksamhet i Alingsås är en av Nordens ledande leverantörer inom bygg- och industrisektorn.

 

Som Operativ inköpare hos vår kund ansvarar du för inköp av ett antal tilldelade leverantörer och artiklar samt strävar efter att utveckla och effektivisera inköpsarbetet. Dina uppgifter blir att hantera inköpsordrar, ordersvar och aviseringar från leverantör samt leveransbevakning. Du fungerar som en länk mellan leverantör och den egna organisationen. Du bidrar till god kommunikation för att säkerställa det löpande inköpet. Du ansvarar även för att planera och bevaka kampanjbehov, säkerställa kvalitet på styrande leverantörsdata samt van att arbeta med förbättringsåtgärder.

 

Vem är du?

 

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med inköpsansvar. Du har helst en relevant högskoleutbildning inom området ekonomi, inköp eller logistik. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har god Excel-vana. Har du tidigare arbetat som inköpare eller materialplanerare och har ett siffersinne är detta starkt meriterande.

 

Som person ser vi att du är lyhörd, har en stark servicekänsla och analytisk förmåga. Du är strukturerad, målmedveten och noggrann, du trivs i en roll med många kontaktytor och du har deltagit i interna förbättringsprojekt. Vi söker dig som kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift i svenska och engelska.

 

Dina arbetsuppgifter

 

  • Styra, utveckla och effektivisera eget inköpsarbete
  • Samla in och analysera data för att säkerställa högsta möjliga kvalitet i leveransprocess
  • Mätning och uppföljning av ledtider
  • Utvärdera och hantera avvikelser i leverans
  • Övergripande ansvar för leverantörers servicegrad och artiklar i sortiment.
  • Skapa och bibehålla goda kontakter och kommunikation i försörjningskedjan

 

Övrig information om tjänsten

 

Start: Början av Mars, eller enligt överenskommelse

 

Omfattning: Heltid

 

Lön: Enligt överenskommelse

 

Placering: Alingsås

 

Är detta jobbet för dig?

 

Registrera ditt CV på www.experis.se och sök tjänsten via länken. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan redan idag!

 

Vid frågor angående tjänsten maila Fredrik Idoffsson på Fredrik.Idoffsson@manpower.se

 

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020-265100.

 

Varmt välkommen med din ansökan!