Jobb som arbetsmiljö / OHS Advisor, Örebro

Har du erfarenhet av ledarskap och processdesign och vill ta dig an nästa utmaning som OHS Advisor? Har du ett starkt intresse för säkerhet och arbetsmiljö? Just nu söker vi på Experis en OHS Advisor för vår kunds räkning som är världsledande inom tillverkningsindustrin där du kommer arbeta med ett nytt långvarigt projekt. Varmt välkommen med din ansökan!

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Konsultuppdrag 

Ort: Örebro

Uppdrag: Konsultuppdrag på 2 år med chans till förlängning

Start: 2020-09-15


Arbetsbeskrivning

I rollen som OHS Advisor kommer du att utforma och vara ansvarig för olika faser för projektet inom arbetsmiljö och hälsa. Till en början kommer du att arbeta med upprätta och förankra en OHS-plan. Du kommer att genomföra kartläggning och uppsättning av processer enligt de lagar och regler som finns för arbetsmiljö och säkerhet som ska gälla för all personal så länge projektet pågår. OHS-planen är den arbetsmiljöplan som ska ligga till grund vid såväl förberedelsefasen som genomförandefasen av projektet.

I uppdragets andra fas kommer du se till att OHS-planen efterlevs genom att:

  • Ge vägledning och rådgivning angående OHS-lagar, förordningar, standarder och uppförandekoder.
  • Genomföra riskbedömningar och riskkontrollåtgärder på arbetsplatsen.
  • Genomföra regelbundna revisioner av arbeten med slumpmässiga kontroller för att säkerställa att OHS-planen efterlevs av såväl tjänstemän som arbetare.

Du kommer styra, samordna och koordinera arbetet för arbetsmiljö och hälsa med andra ansvariga i organisationen och målet i din roll är att tillhandahålla en säker och hälsosam arbetsmiljö för att tillse att såväl personal som entreprenörer, besökare etc. inte utsätts för orimliga risker på arbetsplatsen.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av:

  • Följa upp lagar och förordningar för projektets räkning samt relaterad myndighetsförvaltning och medföljande äskanden, dokumentation och rapportering
  • Designa arbetsprocesser
  • Löpande rapportering till programledare och teknisk projektledare
  • Utforma OHS-tidplan, aktiviteter och milstolpar samt säkerställa att informationen finns tillgänglig för alla anställda
  • Upprätta resursplan och budget för OHS
  • Resursuppföljning/-förvaltning och medarbetarsamtal
  • Dokumentation efter fas och relevans (exempelvis slutrapporter, lessonslearned- rapporter).

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet och kunskap om relaterade lagar, förordningar och branschprocesser i allmänhet i Sverige. Mycket goda kunskaper om branschspecifikt språk på svenska och engelska i såväl tal och skrift. Branschspecifikt språk inom finska är meriterande för tjänsten.

För att trivas i rollen som OHS Advisor tror vi att du brinner för att utföra ett gott ledarskap med tydlig kommunikation, har en stark besluts och genomförandeförmåga samt har en god konflikthanteringsförmåga. Vi ser också att du har ett analytiskt, strukturerat arbetssätt med tidigare erfarenhet av processdesign.

Vad Experis kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Alexander Billström på alexander.billstrom@se.experis.com och efter den 17/7 vänligen kontakta Alexander Eklöv på alexander.eklov@se.experis.com