CRM-specialist

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Jobbar du hos oss gör du skillnad!

Arbetsplatsen

Arbetsförmedlingen genomgår ett förnyelsearbete för att bli en modern och effektiv myndighet. I det arbetet ingår bl.a. att erbjuda både arbetssökande och arbetsgivare olika digitala självtjänster.

En nyckelroll i (digitala) transformationen spelar Marknadsenheten som just nu håller på att formas inom Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning. Marknadsenheten kommer med hjälp av inbound marketing och advocacy marketing att öka kännedom och användning av våra digitala självservice-tjänster respektive med hjälp av CRM och rätt innehåll att stötta arbetssökandes kundresa från registrering till jobb respektive arbetsgivarens kundresa från intresseanmälan till att hitta kompetens.

Det här är också en unik chans för dig som vill vara med från början att bygga upp en Marknadsenhet. Den kommer att ha 9 medarbetare och vi har samtidigt inlett en rekrytering av digitala marknadsförare, produktionsledare, Price Per Click- och SEO-specialister.

Placeringsort är Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som CRM-specialist kommer du tillsammans med vår CRM-strateg och Arbetsförmedlingens analysavdelning att analysera vår kunddatabas med arbetssökande och arbetsgivare, identifiera kundsegment och kartlägga deras beteende och behov i de olika stegen av deras digitala kundresa. När det gäller arbetsgivare kan den digitala kundresan börja mycket tidigare med Leads Generation.

I arbetet ingår också att tillsammans med digitala marknadsförare, strategiska kommunikatörer och PPC-specialist hitta de bästa kanalerna för att nå ut till respektive kundsegment under respektive steg av digitala kundresan, om det nu är digitala nyhetsbrev, landningssidor på arbetsformedlingen.se, SMS, notifieringar i mobilen eller direkt i digitala tjänster som Mina sidor, retargeting och customer audiences i social media.

Ditt huvudansvar är att matcha kundbehov och kanal med relevant, engagerande och högkvalitativt innehåll som tas fram av dig tillsammans med redaktionen och externa partners. Personalisering, nudging och gamification kan vara några metoder för att nå fram. Samtidigt tolkar du tillsammans med CRM-strategen statistik i ekosystemet av kanaler och översätter den till åtgärder för att A/B-testa och löpande optimera segment, timing, innehåll, landningssidor m.m.

Du stöttar CRM-strategen i att välja och anpassa rätt CRM-verktyg.

Kvalifikationer

Du har flera års erfarenhet från en marknads- och kommunikationsavdelning eller byrå av

  • CRM-arbete utifrån en digital kundklubb (B2C) och/eller Leads Generation (B2B)
  • CRM-verktyg som HubSpot, Salesforce och LinkedIn Sales Navigator.
  • Innehållsproduktion och redaktionell planering
  • Produktion av digitala nyhetsbrev
  • Google Analytics eller liknande webb- och kampanjanalysverktyg
  • A/B-testning och konverteringsoptimering

Det är meriterande om du även har erfarenhet av

  • Segmentering, personalisering, gamification och nudging
  • SiteVision, EPI Server eller andra CMS-verktyg
  • Marknadsföring och försäljning av digitala tjänster
  • Gentemot konsumenter och/eller företag.

Personliga egenskaper

Du har kund- och resultatfokus. Du gillar både att analysera data och att vara kreativ - alltid med ett öga för detaljer. Du kan hålla i flera produktioner samtidigt och är bra på att jobba ihop med andra. Du är inte heller rädd för att lära dig nytt, bygga upp en verksamhet från scratch och ta upp utmaningar för att vi i samverkan ska kunna lösa dessa.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en arbetsplats som är utvecklande, utmanande och som ger dig chansen att vara med och bidra till att Sveriges alla arbetsförmedlare stödjer arbetsmarknaden snabbt och effektivt.

Våra värdeord är: Vision, Professionell, Inspirerande och Förtroendeingivande och vår strävan är att Arbetsförmedlingen som arbetsplats ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltidstjänstgöring. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan

https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-jobb/Platsbanken/annonser/7965295

Frågor

Rekryterande chef

Konstantinos Irina

Kommunikations- och marknadschef

konstantinos.irina@arbetsformedlingen.se

Sista ansökningsdag
Snarast