Redovisningsekonom

.

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se.

Vill du vara en del av vårt Redovisningsteam? Är du intresserad av ett jobb som inkluderar både det dagligt fortlöpande och det mer analyserande? Då kan vi ha jobbet för dig!

Arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom hos oss är du en viktig del av organisationen. Du stöttar upp och guidar medarbetare i det dagliga fortlöpande arbetet med svar kring moms, kontering och övergripande redovisningsfrågor med fokus på leverantörsfakturorna.

Du är en av redovisningssektionens mer erfarna då det gäller tekniska system och lösningar, du kan se hur vi på bästa sätt kan använda dessa i vårt arbete.

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Uppläggning och justering av återkommande fakturamallar samt liknande fördelningsmallar
  • Uppläggning av konton, driftprojekt samt uppdatering av kontoplanen
  • Analys och registrering av månatligt återkommande samt fortlöpande bokföringsordrar ingår
  • Ansvarig för momsredovisningens alla moment
  • Stöd och back-up i det löpande fakturaarbetet

Som Redovisningsekonom är du ansvarig att hålla internutbildningar för kollegorna i Visma Business och vara back-up för internutbildningar i Visma DCE. Du arbetar med avstämning av utvalda balanskonton och deltar aktivt i månads- och årsbokslutsarbetet.

Vem är du?

Vi söker dig som älskar leverantörsfakturor, tekniska lösningar och logiska system!

Du kommer att ha en central roll med flera interna kontakter där du med din förståelse av våra verktyg kan hjälpa kollegor vidare när de behöver det. För att lyckas i rollen krävs därför att du är tydlig, kommunikativ och trygg i ditt sätt att arbeta. Att vara strukturerad och analytisk är självklara egenskaper, att du dessutom är prestigelös och kan se till teamets bästa är naturligt för dig.

Vi tror att du har din bas genom ekonomiutbildning på minst gymnasienivå och flera års erfarenhet från liknande befattning. Du bör ha kontinuerliga kurser och tagit del av uppdateringar gällande K3, moms, redovisningsregler och liknande.

Du är en van och avancerad användare av Excel samt har lång erfarenhet från Visma DCE och Visma Business eller andra större fakturahanteringssystem och ekonomiprogram. Har du även erfarenhet av inköpsordersystem och har arbetat i fastighetsbolag är det en styrka.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en viktig och rolig roll i ett trivsamt team där du får en blandning av enskilt arbete och samarbete, båda med stort eget ansvar och driv. Med mer än 53 000 fakturor som skall hanteras och den komplexitet som fastighetsbranschen innebär tycker du som vi att detta är en rolig utmaning!

Kontaktpersoner
Tycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på "Ansök" med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult, Annette Björkquist-Åhstedt, tfn 072-541 88 53, annette.bjorkquist-ahstedt@se.experis.com eller Magnus Aarenstrup, tfn 070-3816233, magnus.aarenstrup@se.experis.com

Vi vill att du söker senast 18 november!