Varuflödesutvecklare till Bergendahls i Hässleholm

Familjen Bergendahl har sedan starten 1922 utvecklat ett entreprenörsdrivet handelsföretag som alltid gått med vinst. Företaget är en självklar del i familjen och har präglat alla familjemedlemmar sedan barnsben. Familjen Bergendahl äger 100% och idag arbetar tredje och fjärde generationen inom koncernen. Familjeägandet är en framgångsfaktor som tillfört - starka värderingar och sund företagskultur - en unik sammanhållning och gemenskap mellan ägare, medarbetare och ledning - Bergendahlsandan - ett nära och långsiktigt engagemang som stöd för utveckling, förnyelse och stabilitet. Bergendahls driver idag egenägda butiker inom mat, mode och heminredning i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland och är ett av landets största familjeföretag.

Placering: 
Hässleholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Bergendahls etablerar en spännande Autoorder lösning där en del av butikernas orderprocess blir centralstyrd. Därför söker vi nu dig som är en driven och analytisk person, som har jobbat några år inom SC-planning och redo för din nästa utmaning.

Inom Partihandeln finns Varuflödesstyrning som ansvarar för att optimera Bergendahls kunders varuflöden samt att optimera och automatisera orderflöden. Avdelningen ansvarar också för försäljningsprognoser åt våra egenägda butiker och inom affärsområdet partihandeln.

I rollen som Varuflödesutvecklare ansvarar du för att analysera och identifiera förbättringsområden inom varuförsörjningen och stötta organisationen med allt från analyser, utveckling och implementering. Du kommer främst jobba med utvecklingsområden inom Varuförsörjning och BI.

Du rapporterar till Chef Varuflödesstyrning och tjänsten är placerad i Hässleholm, men resor förekommer.


Arbetsuppgifter

  • Analysera och identifiera förbättringsområden inom varuförsörjningen.
  • Utveckla system och processer.
  • Driva utvecklingsprojekt.
  • Arbeta med optimeringskalkyler kring efterfrågeprognos och inköp.
  • Arbeta med datamodeller och BI-verktyg.

Din profil

Du har en relevant utbildning inom ekonomi/logistik eller industriell ekonomi samt 3-5 års arbetslivserfarenhet inom logistik/ Supply Chain/inköp.
Du har framgångsrikt lett projekt och förändringsarbeten. Vi ser gärna att du har goda kunskaper av SQL, VBA eller Python. Har du dessutom jobbat i Relex eller SAP är det meriterande.

Som person är du en analytisk problemlösare som drivs av utveckling och förändring. Du är noggrann och strukturerad men även skicklig när det kommer till att jobba mot tidplaner och deadlines.
Du har förmåga att uttrycka dig väl, i tal och skrift, på svenska och på engelska.

Vad kan Bergendahls erbjuda dig?

Bergendahls är en arbetsgivare som månar om sina anställda genom att bland annat erbjuda en bra arbetsmiljö som präglas av bra samarbete över avdelningsgränserna och en coachande miljö där medarbetarnas personliga utveckling har hög prioritet. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta med engagerade och drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Bergendahls med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, Experis, 044- 20 38 71, linda.svensson@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sista ansökningsdag
Snarast