Internationell samordnare

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Placering: 
Västernorrlands län
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Är du en erfaren och drivande person som vill jobba med övergripande internationella frågor inom myndigheten?  Har du god förmåga att förhandla och trivs i olika nätverk då är du kanske den vi söker.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ha en central roll för att leda och samordna myndigheten i internationellt arbete, vilket innebär kontakter såväl internt som externt. Du kommer att ansvara för myndighetens EU-arbete och arbete i andra internationella frågor.  Det ingår även att samverka med Regeringskansliet. Arbetsuppgifterna är varierande och inbegriper allt ifrån övergripande strategi- och prioriteringsarbete till planering och genomförande av besök och möten. Resor inom och utom landet förekommer i tjänsten.

 

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk utbildning
  • Mycket god kännedom om och flera års erfarenhet av statlig myndighet
  • Erfarenhet av internationellt arbete, antingen genom att delta i eller leda internationella projekt

 

Meriterande

  • Erfarenhet av digitalisering av den offentliga sektorn och van att kommunicera möjligheteter och utmaningar utifrån ett helhetsperspektiv
  • Erfarenhet av att koordinera internationella möten och besök
  • Erfarenhet av att formellt representera Sverige i internationella sammanhang
  • Erfarenhet av att förhandla internationella överenskommelser

 

Personliga egenskaper   

Som person är du kommunikativ med en naturlig förmåga att skapa engagemang i din omgivning. Du trivs i förändringsarbete och har förmåga att engagera och inspirera andra. För att var framgångsrik i rollen behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta på olika nivåer i flera konstellationer och vilket förutsätter att du har en förmåga att kommunicera och samverka internet och externt. Du tar initiativ och hittar lösningar i komplexa frågor. 

 Vidare har du lätt för att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer utan att ge avkall på den personliga integriteten. 

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

 

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/

 

 

Sista ansökningsdag
2018-04-29