Ledigt jobb som HRBP / HR Business Partner, Göteborg

Experis Finance söker nu en HR Business Partner för ett spännande och långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder, ett globalt bolag verksamma inom fordonsindustrin i Göteborg. Som HRBP hos vår kund kommer du att arbeta i en innovativ och i en snabbt växande miljö. Du kommer arbeta med HR-frågor och att ge stöd till chefer i personalrelaterade ärenden. Mer info hittar du nedan!

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
HR, juridik, Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

 

Hur ser arbetet ut?

Vi söker dig som vill anta en ny utmaning som HRBP i en spännande organisation. I din roll kommer du se till att HR är en integrerad del av organisationen, där du ska utmana och utveckla ledare och företag. Du kommer att vara en partner till företagets chefer och deras första kontakt i HR-relaterade frågor. 

Din roll som HRBP kommer innebära att ge service inom hela HR-fältet, säkerställa att HR-strategier och HR-aktiviteter stämmer överens med företagets affärsmål samt följa upp olika actions på åtgärder. Du kommer arbeta med implementering av stöd i HR-processer, så som prestationshantering, löneöversikt, arbetskraftsplanering, rekrytering, fackliga förbindelser mm. 

Rollen är bred och kräver att du har förmågan att arbeta såväl operativt som strategiskt, baserat på affärsbehov. Du kommer sitta med i ledningsgruppen i dina utvalda affärsområden i organisationen. Du kommer också att vara en del av ett professionellt och stödjande HR BP-team samt arbeta i nära samarbete med organisationens HR-specialfunktioner.

Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Minst 5 mån, med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Start: Augusti eller enligt överenskommelse
 

Vem är du?

  • För rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom HR, gärna på masternivå, eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig.
  • Du har flera års erfarenhet av liknande roll som HRBP, gärna ifrån ett globalt bolag med en snabb och föränderlig miljö
  • Bevisad bakgrund inom arbetsrätt, ledarskapsutveckling, organisationsutveckling och rekrytering. Du har kunskap och erfarenhet av affärsorienterat HR-arbete.
  • Du är bestämd och dynamisk i ditt arbete och arbetar alltid proaktivt. Du kommunicerar väl och har lätt för att utveckla tillförlitliga och långsiktiga relationer med ledare och kollegor.
  • Du är en duktig analytiker och har god problemlösningsförmåga, samtidigt som du har hög energinivå och är engagerad, flexibel och kreativ med att utföra flera parallella arbetsuppgifter på ett självständigt sätt.
  • Utmärkt förmåga att kommunicera på engelska, muntligt och skriftligt. 
  • Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis.  

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken nedan. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina Johansson på stina.johansson@se.experis.com.