Business controller sökes till uppdrag hos AFA försäkring

Nu har du möjligheten att söka detta spännande konsultuppdrag som business controller på AFA Försäkring, med placering ett stenkast från T-centralen.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Med anledning av att den nuvarande business controllern kommer att vara föräldraledig behövs nu en konsult med start så snart som möjligt och ca ett års tid framåt. Uppdraget kan vara mellan 75%-100% beroende på vad som passar dig!

AFA sitter i ljusa lokaler med mycket fönster och utsikt mot Klara kyrka. Där du kommer att arbeta tillsammans med ca 650st trevliga kollegor i kontorslandskap.

Uppdraget
Du kommer att arbeta som business controller för kommunikationsenheten och tillhöra denna ledningsgrupp samt rapportera till kommunikationsdirektören.

Det dagliga arbetet som business controller går i huvudsak ut på att ansvara för ekonomisk månadsuppföljning, analys och rapportering. Du kommer att utgöra ett stöd till chefer och projektledare på enheten samt vara länken mellan kommunikation och ekonomiavdelningen. Stor vikt kommer också läggas på att driva och utveckla enhetens processer för verksamhetsplanering, budgetering och prognoser. Du kommer även att se över och implementera kontoplan i Agresso och rapporter i Hypergene.

Du ingår i hela bolagets controllernätverk som samarbetar gällande bland annat med GDPR-frågor och risksamordning i olika arbetsgrupper. Detta ger dig möjlighet att ta en större roll och bidra till bolagets generella utveckling.


Din profil
Du har en högskole- eller universitetsexamen i ekonomi samt ca 5 års erfarenhet av business controlling. Därtill har du erfarenhet av att tillhöra en ledningsgrupp.


Du har en god datorvana och vi ser det som meriterande om du har tidigare systemkunskaper i Agresso och Hypergene.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vidare är du självständig och initiativtagande men har samtidigt en god samarbetsförmåga.

Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.


Vad kan Experis Finance erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.


Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I och med att uppdragets start är så snart som möjligt kan vi komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag! Sista ansökningsdatum är den 29/1 2020.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jeanette Hagen på telefonnummer: +46 8 736 28 57 eller e-post: jeanette.hagen@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Experis Finance
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, skatt och risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Sista ansökningsdag
Snarast