Ekonomiassistent på deltid i Stockholm

Nu letar vi efter en ekonomiassistent till ett konsultuppdrag hos vår kund i Alvik, Stockholm. Har du arbetat några år inom ekonomi och vill jobba deltid? Då är du den vi söker! Välkommen med din ansökan idag.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Du kommer jobba brett inom ekonomi och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

  • Leverantörsreskontra: Registrera och betala fakturor, bokföra betalningar m.m.
  • Kundreskontra: Bokföra inbetalningar, skicka påminnelser, föra dialog med kundservice kring fakturor m.m.
  • Reseräkningar/företagskort: Betala och bokföra utlägg samt fakturor från vår kreditkortsleverantör.
  • Bokslut: Avstämning bank, hantera bokföringsordrar m.m.
  • Övriga ekonomirelaterade Ad Hoc-uppgifter

Din profil

Vi ser att du har en gedigen bakgrund inom ekonomi, gärna minst tre års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Du behöver vara tillgänglig för att jobba deltid, cirka 50-70%. Personlighetsmässigt tror vi att du är noggrann, duktig på att prioritera och är en teamplayer!

Om Experis

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla. På Experis IT är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Ansökan

Ansök genom att registrera ditt CV via länken på den här sidan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor rörande konsultrollen är du välkommen att maila Talent Acquisition Specialist Pontus Somi på pontus.somi@se.experis.com.