Bürkert rekryterar Account Manager

Bürkert grundades i Tyskland 1946 och är idag ett av världens ledande företag inom industriell mät,- kontroll,- och reglerteknik. Produkterna omfattar allt ifrån ventiler till system och kundunika lösningar - alltid med högsta kvalitet och i linje med senaste teknik. Bürkert har säljkontor i 36 länder, sex egna fabriker och fyra forsknings- och utvecklingscentra. I Sverige grundades Bürkert 1968 och har idag kontor i Stockholm och Malmö. Vill du veta mer om Bürkert som företag så läs mer här https://youtu.be/t9dNiKlv5WU samt på vår hemsida www.burkert.se. Är du nyfiken på hur vi har det på Bürkert Sverige? Välkommen att kika in på vårt Instagram-konto; @lifeatburkertse.

Placering: 
Norrköping
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

I rollen som Account Manager ingår det att bearbeta både befintliga och nya kunder. Du ansvarar för att uppfylla försäljningsmål, arbeta mot budget samt planera och följa upp säljarbetet i samarbete med försäljningschef. Du rapporterar löpande försäljningsaktiviteter och du har kontinuerliga säljträffar med övriga teamet. Du kommer att samarbeta med Back Office, andra säljare samt applikationsingenjörer genom säljprocessen som du driver mot kund.

Du kommer i rollen att ansvara för försäljningen i regionen Öst. Du bokar dina egna besök och sätter ditt eget säljschema. Du har i rollen stort eget ansvar och stor möjlighet att själv utforma och påverka din roll. I rollen igår även administrativt arbete som kopplas till försäljningscykeln. Du utgår från hemmakontor på din hemmaort.

Vem är du?

Vi ser att du har relevant utbildning för rollen och att du brinner för försäljning och kundkontakt. Du kan även skaffat dig den erfarenheten på annat vis. Du har förmågan att sätta dig in i och förstå kundens behov samt van att arbeta med långa säljcyklar i en B2B verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning inom annan tillverkande industri. Du har tekniskt intresse och en utvecklad förmåga att ta in ny information.

Som person är du affärsdriven, kreativ och strukturerad vilket är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen och nå uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta och genom din goda känsla för relationer och din kommunikativa förmåga bygger du ditt nätverk både internt och externt. Du triggas av att hitta lösningar tillsammans med våra kunder, både nya och gamla. För att lyckas med detta krävs en positiv inställning och gediget tekniskt intresse.

Kontakt:

Skicka din ansökan via ansökningslänken här nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-19 18 98 eller via mail therese.fyhr@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag
2019-01-04