Inköpsassistent till Adigo

Nu har du möjlighet att bli Adigos nya Inköpsassistent. Är du en strukturerad och vass administratör med mycket god samarbetsförmåga och intiativförmåga? Här finner du ett drivet och dedikerat team med en stark samhörighet som drivs av ett stort engagemang för vår 'Passion For Motion' som vi ständigt vill leverera till våra kunder. Läs mer och ansök nedan för att bli en del av vårt team!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Adigo arbetar med elektrifiering av fordon, arbetsmaskiner och materialhanteringsutrustning. Våra lösningar består ofta av elektriska motordrivningar, motorstyrningar och olika HMI produkter.

Adigo omsätter drygt 100mkr och varav ca 60% är på export. Adigo är baserat i Mölndal där vi är 20st medarbetare men har även säljkontor i Tyskland och Finland. Vi är certifierade mot ISO 9001/14000 och IATF 16949. Adigo är ett helägt dotterbolag till börsnoterade Addtech AB och ingår i affärsområdet Addtech Power Solutions. Se även www.adigoab.com

Vi är dedikerade till att utveckla och leverera vad våra kunder värdesätter och oftast är vi en del av kundernas utvecklingsprojekt och en nära leverantörspartner av den färdiga lösningen.

Om jobbet

Som inköpsassistent kommer du arbeta med att lägga inköpsbeställningar och leveransbevakning. Även arbete med kundordrar och prisförfrågningar hos leverantörer samt olika administrativa arbetsuppgifter kopplat till inköp förekommer.

I denna roll har man mycket internt samarbete med försäljning, inköp, lager och kundservice. Man arbetar i flera olika system och bör vara van vid att systemhantering, mestadels arbetar man i affärssystemet Monitor.

Vem är du?

Du bör helst ha ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter med god administrativ förmåga och stor datorvana. Du triggas av att komma till en arbetsplats som präglas av engagemang, eget ansvar och samarbete.

Som person är du självgående, driftig och strukturerad. Samarbete kommer naturligt för dig och du är en teamplayer som trivs med att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Du är social och trivs med tätt samarbete. För att trivas i denna roll behöver du ha ordning och reda och vara lättlärd när det kommer till olika typer av system.

Dina engelska och svenska kunskaper är mycket bra och vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom teknik, inköp eller ekonomi alternativt god teknisk förståelse för att bäst passa denna rollen.

Vad har Adigo att erbjuda dig?

Som ett litet, flexibelt och innovativt företag inom en större koncern i ett växande marknadssegment tillhör vi framtiden. Hos oss får du mandat och stor frihet att forma din roll och påverka bolagets utveckling med stor möjlighet att göra skillnad i utfallet.

Här finner du ett drivet och dedikerat team med en stark samhörighet som drivs av ett stort engagemang för vår 'Passion For Motion' som vi ständigt vill leverera till våra kunder.

Ansökan & Kontakt

I denna tjänst samarbetar Adigo AB med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 29/3. Om du har frågor vänligen maila Rekryteringskonsult Maria Svedberg på maria.svedberg@se.experis.com alt. 079-0763749.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast