Vi söker en It Supporttekniker till Helsingborgs Hamn!

I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 210 personer. Här finns allt från ekonomer, tekniker, stuveripersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter. Välkommen till Sveriges bästa och trevligaste hamn.

Placering: 
Skåne län, Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Om företaget:

Du kan vara säker. Idag har du använt eller ätit någonting som har passerat Helsingborgs Hamn. Detta är en av Sveriges största färjehamnar, en containerspecialist och en av norra Europas ledande hamnar. Helsingborgs Hamn erbjuder rederier, transportörer och speditörer en attraktiv infrastruktur med effektiva tåg-, väg- och sjöförbindelser. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång. Helsingborgs Hamn har moderna truckar och enorma containerkranar, men utan vår kompetenta personal kan vi inte utföra ett bra arbete.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i ett team av totalt fem personer på IT-avdelningen. Helsingborgs Hamn har en modern Microsoftmiljö och ambitionen att ständigt utveckla vår IT-miljö för att stödja verksamheten.
Som supporttekniker är du IT-avdelningens ansikte utåt och tar emot alla ärenden under dagtid. Du är den första personen i supportledet och försöker lösa ärenden på egen hand. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak klienthantering, print och mobiltelefoni.
Tjänsten är bred vilket medför arbete med olika verksamhet- och infrastruktursystem. På sikt kommer du även ingå i olika förvaltningsuppdrag och införande av projekt.

Några av de arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

• Agera/lösa 1Line supportärenden ex. IT-beställningar, felsökning, problemlösning, supportstöd,
förändringar
• Registrera, kategorisera, prioritera och följa upp ärenden
• Förmedla ärenden vidare för lösning i 2Line/3Line. Internt eller till externa leverantörer
• Bevaka att ärenden blir återkopplade och stängda
• Dokumentera och avrapportera ärenden, avvikelser, åtgärder på förbättringar
• Informera enligt rutiner vid driftstörningar och kortare avsiktliga avbrott
• Ingå i förvaltning
• Delaktig i projekt
• Beredskap ingår i tjänsten

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av och grundläggande kunskap om:
• Erfarenhet av Microsoft Windows samt Office 365
• Kännedom om IBM Iseries, IBM Lotus Notes
• Grundläggande kunskap kring skrivare, utskrifthantering, Wi-Fi, serverkoppling mot nätverk
• Grundläggande kunskap om olika klientlösningar - bärbara, tunna klienter, stationära PC och mobila enheter
• Grundläggande kunskap om ITIL och IT-säkerhet
• Erfarenhet av fjärrstyrnings verktyg
• Erfarenhet om Citrix miljöer

Kvalifikationer

Du ska minst ha en gymnasial IT utbildning, KY/YH-utbildning inom IT-området eller liknande med minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du ska ha ett genuint intresse för teknik/system samt en vilja och ambition att utvecklas inom IT-området. Du har goda kunskaper i svenska. Kundkontakterna är stor del av din vardag och därför är det viktigt att du har hög social kompetens samt att du kan hantera kundrelationer på ett bra sätt. Vi dokumenterar vårt arbete och därför ska du vara van vid detta.

B-körkort är ett krav.

Som person är du serviceinriktad med intresse för problemlösning. Du är initiativrik, självgående och jobbar strukturerat med dina arbetsuppgifter. Du är kommunikativ med stark teamkänsla och användarfokus.
Vi erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Kontaktperson

​I denna rekrytering arbetar vi med Experis IT och rekryteringskonsult Igor Micanovic som nås på igor.micanovic@se.experis.com alt. 040 665 61 44. Urval sker löpande så skicka in ditt CV eller ta kontakt via LinkedIn på: https://www.linkedin.com/in/igormicanovic

Ser fram emot att träffa dig för en personlig intervju!