Account Manager till Experis

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Välkommen till ett ambitiöst team som tillsammans arbetar för att göra våra kunder, kandidater och konsulter till vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Våra värderingar betyder mycket för oss: vi bryr oss om och respekterar människor, vi delar med oss av vår Kunskap och expertis och vi vågar vara Innovativa för att finna nya och bättre lösningar. Experis erbjuder dig ett variationsrikt och stimulerande arbete där du har stort eget inflytande. Läs mer på experis.se

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Presentation

Välkommen till ett framgångsrikt och mycket trevligt team som tillsammans arbetar för att göra våra kunder och konsulter vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Experis har lång erfarenhet av att rekrytera och hyra ut specialister och chefer till kunder runt om i landet.

Då vår duktiga säljkollega går vidare till en chefsroll internt söker vi nu hans ersättare. Vi söker en affärsorienterad och resultatdriven Account Manager med huvudansvar för att skapa och utveckla affärer med kunder inom Stor-Stockholmsområdet. Du ingår i vårt affärsområde Försäljning, som består av fem härliga och positiva kollegor som gillar att ha roligt på jobbet.

Arbetsbeskrivning

Som Account Manager på Experis får du en mycket varierad och spännande roll med mycket frihet under ansvar. Din roll innebär att skapa och utveckla relationer främst med våra befintliga kunder, men även att vara med och utveckla nya affärer. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med beslutsfattare på olika chefsnivåer och vi söker dig som är duktig på att bygga långsiktiga och nära relationer med kunder. Du tillhör vårt säljteam som består av fem säljare och du rapporterar till försäljningschefen. 

Vem är du?

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom konsultverksamhet eller rekrytering där du brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund, men det är inte ett krav. Det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du som person är affärs- och resultatorienterad, kommunikativ samt snabb i både tanke och handling. Du har ett starkt engagemang, en positiv attityd samt brinner för mötet med människor. Du tycker om att arbeta självständigt, har en stark egen drivkraft och känner ett eget ansvar för dina affärer. Du drivs av att samarbeta med kunden i ett partnertänk och gillar att lösa kundens problem, med en ödmjuk hållning och ett genuint intresse för människor. Självklart talar och skriver du både svenska och engelska obehindrat.

Personliga egenskaper som värdesätts är att du är prestigelös, effektiv och lösningsfokuserad.

För att trivas på Experis bör du vara en utåtriktad person med ett genuint intresse för människor, dessutom bör du stå ut med att ha roligt när du är på jobbet! 

Kontaktperson

Ansök med registrerat CV och personligt brev via ansökningslänken. För mer information, kontakta gärna Katarina Thomasson på 070 231 28 05 alt. katarina.thomasson@se.experis.com. Eftersom urvalet sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!