Rikshem söker Projektledare till Norrköping

Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Läs mer på Rikshem.se

Placering: 
Norrköping
Bransch: 
Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1

Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Till vårt fastighetsbestånd i södra Sverige söker vi nu en Projektledare, med huvudsakliga placeringsort Norrköping, som vill vara med och utveckla våra fastigheter och hyresgästkontakter till nästa steg. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i vår utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Vi erbjuder nu möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag.

Arbetsbeskrivning:

Som projektledare på Rikshem kommer du att ha totalansvar för tilldelade projekt inom nybyggnation, ombyggnation och renoveringar. I ansvarsområdet ingår det att säkerställa att projekten genomförs inom angivna ramar, du upprättar förfrågningsunderlag och entreprenadhandlingar samt du handlar upp projektörer och byggentreprenader. Projektledaren har ansvar för projekt- och byggledning men också för att projekten genomförs och följs upp i enlighet med ställda förväntningar.

Du leder arbetet genom planering, projektering, upphandling av byggentreprenörer och projektörer, produktion och garantitid. Du uppskattar och ansvarar för budget och prognos för projekten. Projektledaren har ett nära samarbete med konsulter och entreprenörer men även nära interna specialister och kollegor. Kontakt med slutkund är viktigt för att förstå och bemöta kundernas behov. I rollen som projektledare på Rikshem arbetar du under frihet och ansvar. Du får möjlighet att arbeta i ett modernt företag som driver framtiden. Här kan du få vara med och utvecklas, påverka och sätta avtryck!

Vem är du?

Vi ser att du har en relevant civilingenjörsutbildning (ex byggnation, samhällsbyggnad, el/energi) eller motsvarande kompetens. Du kan även ha förskansat dig erfarenhet på annat vis. Vi önskar att du har ett par års erfarenhet från fastighets eller byggbranschen. Du har erfarenhet av projekt där man har haft ansvar för helhet, från start till mål och du har goda kunskaper och erfarenhet av projektledning, upphandling, ekonomiuppföljning etc.

Du har vidare god förmåga att arbeta självständigt och du har ett stort engagemang. Du ska kunna se och möta kunders behov på ett affärsmässigt sätt. Du har en hög social kompetens och du är duktig på att hitta ett bra samarbete med olika parter. Du ser helheten och arbetar mot uppsatta mål. Du har vidare en god förmåga att kommunicera tydligt i både tal och skrift. Vi ser att du har ett gott ledarskap då detta är viktigt för att få ett fungerande och trivsamt team. Du har en innovativ ådra och trivs med att påverka. Här får du möjligheten!

Varför Rikshem
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden, DNA, Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Du får kompetenta och trevliga kollegor i ett företag i ständig utveckling.

Rikshem strävar efter ökad mångfald och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-191898 eller via mail therese.fyhr@se.experis.com.