Experis söker en Category manager till Epiroc

Trivs du i en roll där du får jobba i ett kunnigt team och du får ta ett stort ansvar? En roll som samtidigt ger dig chansen att utvecklas i din yrkesroll och lära dig mer om en spännande bransch? Experis söker nu en strukturerad och resultatorienterad person till Örebro. Skicka in din ansökan redan i dag! Det här är ett konsultuppdrag som varar till september år 2020 för ett vikariat hos kund.

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare Epiroc.

Att jobba som Category manager

I rollen som Category manager kommer du ingå i teamet som ansvarar för kategorierna professionella tjänster, anläggningar, MRO (underhåll, reparation och drift) och kontorsmateriel och utrustning. Inom arbetet samarbetar gruppen med kollegor över Epiroc: s divisioner i både mindre uppdrag och i omfattande projekt.

Arbetsuppgifter


  • Stödja implementeringen av Epiroc's inköpsstrategi för att uppnå högre effektivitetsnivå och optimerad TCO
  • Underhålla och utveckla inköpsstrategin inom kategorin
  • Driva upphandlingsprojekt och representera inköp som delprojektledare i projekt
  • Utför kommersiella och kontraktsförhandlingar
  • Riskreducering
  • Leverantörshantering och efterlevnad av kontrakt
  • Delta i utvecklingen av inköpsprocessen
  • Dagligt administrativt arbete

Vem är du?

Vi letar efter en strukturerad och resultatorienterad person med öppenhet för förändringar och en proaktiv inställning. För att lyckas i uppdraget är det av vikt att du är en driven person med goda analytiska färdigheter. Dessutom är du en samarbetsvillig teammedlem med en god kommunikationsförmåga.

Erfarenhet

  • Vi tror att du har en relevant universitetsutbildning.
  • Erfarenhet av att jobba med strategiskt inköp.
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
  • Ett starkt kundfokus och en förståelse av leveranskedjan.

Erbjudande

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexander Billström antingen via telefon på +4619-166574 eller via mejlen på alexander.billstrom@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.