Ledigt jobb som kommunikatör till myndighet i Malmö

För en statlig myndighets räkning söker vi nu en erfaren kommunikatör för uppdrag på deras kontor i Malmö. Myndigheten har ett omgående behov av en kommunikatör och uppdraget sträcker sig sedan över sommaren med option på 6 + 6 månaders förlängning. Arbetstiderna är ordinarie kontorsarbetstider, helgfria vardagar 8:00-16:30.

Placering: 
Skåne län, Malmö
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vad förväntas du göra?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll kommer att vara att bidra i arbetet med den interna och externa kommunikationen på alla nivåer. Du ska utgöra ett stöd för regionchefen och hans ledningsgrupp samt kunna identifiera kommunikationsbehov och bistå med operativt stöd i det vardagliga arbetet, såväl som att arbeta med strategisk rådgivning. Du ska även kunna utföra analyser och uppföljningar av utfört kommunikationsarbete. Kontakter med lokalmedia förekommer.

Vilken bakgrund / vilka erfarenheter letar vi efter?

Du måste ha:

  1. en högskoleutbildning inom kommunikation eller likvärdig utbildning.                  
  2. dokumenterad erfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgrupper.
  3. goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:

  1. dokumenterad erfarenhet av intern och extern kommunikation inom antingen ett privat företag eller en offentlig myndighet med minst 300 anställda.
  2. en god kommunikativ förmåga samt förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
  3. erfarenhet av att arbeta mot media.

Låter detta intressant? Har du det vi efterfrågar? Tveka då inte utan ansök snarast!

Vi ser fram emot din ansökan