Ambitiös redovisningsekonom till Förvaltaren

Vill du arbeta med ekonomi i en spännande och föränderlig bransch? Är du redo för nya utmaningar och är intresserad av att arbeta inom fastighetsbranschen? Då kan det här vara jobbet för dig!

Placering: 
Sundbyberg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Fastighets AB Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag med 85 fastigheter och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar vi till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren ingår i den kommunala koncernen Sundbybergs stadshus AB, med fyra systerbolag som ansvarar för Lokalfastigheter, Avfall och vatten, Stadsnät och Bredband.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och ambitiös redovisningsekonom som vill vara med och driva det ekonomiska arbetet framåt. I rollen som redovisningsekonom kommer du tillsammans med ditt team ansvara för redovisningsarbetet för alla Förvaltarens bolag. Du kommer arbeta med löpande bokföring, bokslut, avstämningar, rapportering, månadsvisa skattedeklarationer och bolagsdeklarationer. Du kommer även bistå organisationen med övriga spörsmål inom ekonomiområdet. Rollen är bred och omväxlande och för rätt person finns det möjligheter att utvecklas i företaget.

Du kommer att tillhöra ekonomienheten som består av 13 personer varav fem personer arbetar med fokus mot leverantörsreskontra/redovisning du rapporterar direkt till ekonomichefen. Förvaltaren sitter i moderna och fina lokaler i Hallonbergen centrum direkt vid tunnelbanan med närheten till fina naturområden. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi/redovisning samt några års erfarenhet av en likvärdig roll. Du har erfarenhet och kompetens inom bokföring, bokslut inklusive skatteberäkningar. Du är van att skapa rapporter samt självständigt upprätta årsredovisningar. Vi ser också att du har goda IT kunskaper och erfarenhet från minst ett ekonomisystem samt Officeprogrammet med tonvikt på Excel. Du har lätt att utrycka dig i tal och skrift, på svenska. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen ser vi det som starkt meriterande.

För att lyckas behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och affärsmässig. Du värdesätter samarbete och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser att du är strukturerad, analytisk och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Dina främsta drivkrafter är engagemang och viljan att bidra och skapa mervärde. Tjänsten ställer höga krav på gott omdöme och professionellt agerande. Vidare stimuleras du av att arbeta i en organisation som satsar framåt och vill utvecklas.

Låter det intressant? Välkommen in med en ansökan redan idag!

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Förvaltaren med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com