Ledigt jobb som Redovisningsassistent på Jämtkraft i Östersund

Drivs du av önskan att leverera kvalitet och noggrannhet i allt du gör? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som redovisningsassistent hos vår kund i Östersund. Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Jämtkraft och Experis. Du kommer att bli anställd hos Experis men arbeta ute hos kund. Tjänsten är på heltid med önskan om start omgående. Tjänsten varar i minst 6 månader med möjlighet för förlängning.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Att jobba som Redovisningsassistent på Jämtkraft

I arbetsuppgifterna ingår in- och utbetalningar, bankkontakter, daglig bokföring, systemadministration, kontoavstämningar och arbete med leverantörsreskontra. Du kommer även att vara en del i det förändrings- och utvecklingsarbete som den nya avdelningen Affärssystem ska bedriva. Man behöver därför ha en förmåga att driva och utveckla funktionerna och processerna inom grundbokföring och leverantörsreskontra.
Tanken är att arbetet kommer inom ett antal år att bli mer digitaliserat med ökat fokus på effektivisering och utveckling inom avdelningens övriga ansvarsområden och tillhörande processer.

Vem är du?

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och självgående med förmåga att lösa uppkomna problem. Din personlighet präglas av noggrannhet, flexibilitet och ett positivt synsätt. Du är kommunikativ och pedagogisk och trivs med att ha kontakter med personer både inom och utanför företaget. Du ska ha grundläggande förståelse för ekonomi så som bokföring, avstämningar och moms. Önskvärt om du även har förståelse och kunskap om betalningssätt och betalningsrutiner samt erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem.

Vi ser gärna att du:

  • Är van att arbeta i Officepaketet och ekonomisystem.
  • Har en Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi alternativt en YH-utbildning inom ekonomi.
  • Har 1-2 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din Konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Kågeman på telefonnummer 063-576663 eller e-post marie.kageman@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av Manpower Group.