Parts Product Manager

Denna roll är en möjlighet för dig som vill arbeta internationellt. Du och det team som du arbetar i kommer ansvara för strategier, affärsutveckling, prissättning och marknadsaktiviteter. Rollen är ett föräldrarvikariat med start i oktober och 6 månader framåt. Vi tror att du är en person som har med dig ett affärsmässigt tänk och kan arbeta med olika kulturer. Sök redan idag - intervjuer sker löpande!

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Detta är ett uppdrag på 6 månader där du har möjlighet att arbeta med internationell marknadsföring. Du ingår i ett Globalt team där ni tillsammans sätter upp handlingsplan för att lyckas med att sälja så mycket som möjligt nu och i framtiden. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och kan arbeta tillsammans olika kulturer och olika typer av befattningar.

Du är en person som vill se tillväxt inom segmentet Lubricants och Chemicals. Du sätter tillsammans med kollegor upp planen för hur dessa ska marknadsföras och säljas med god förtjänst. Du kommer få en tjänst där det krävs att du bygger upp förtroende internt för att få igenom era prioriteringar. Du ska vara villig att lära och du bör ha mod att gå in i det okända och agera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Definiera och genomföra de strategier som sätts upp för att möte marknadernas efterfrågan.
  • Samarbete med pricingteam för att sätta upp rätt pris och skapa värde på produkterna.
  • Att löpande arbeta med marknadsföringsaktiviteter, ibland i samarbete med våra regionala kollegor.
  • Utveckla analysmöjligheter genom att samla konkurrensinformation, marknadstrender.
  • Söka efter nya affärsmöjligheter med god lönsamhet.


Vem är du?

  • Du tror på din förmåga att påverka i en internationell organisation.
  • Du har en högre utbildning inom teknik, business eller ekonomi.
  • Det är en fördel om du har erfarenhet av produkter inom Lubricants och Chemicals.
  • Det är en fördel om du har erfarenhet att hantera eftermarknadsaffärer.
  • Du har en analytiskförmåga, samtdigt som du förstår våra kunders behov och önskemål.
  • Du pratar och skriver Engelska obehindrat.
  • Du är självgående och planerar din egen tid och de prioriteringar som måste göras.
  • Du får gärna vara duktig på att hålla i presentationer.
  • Du kan Microsoft office och är duktigt på Excel.

Vårt erbjudande:
Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bemanningsföretag har avtal med välkända företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Söker du den här tjänsten har du möjlighet att få Sofie Andersson som konsultchef! Sofie jobbar som konsultchef i Eskilstuna och samarbetar med många olika kundföretag inom ett flertal olika branscher. Sofie brinner för det personliga mötet och jobbar alltid för att ha en öppen och ärlig dialog med sina kandidater och konsulter. Hennes dörr står alltid öppen och hennes konsulter kan känna förtroende i att vända sig till henne. Sofie känner att hon har lyckats i sin roll när hon ser sina konsulter växa och utvecklas i både sin karriär och sin personlighet. Att matcha rätt kandidat/konsult för rätt uppdrag är något som Sofie är mycket duktig på!

Har du frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Sofie Andersson på sofie.andersson@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!