Lagerchef

Lagerchef till Sternhammar AB

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Sternhammar grundades 1938 och är idag en framåtskridande importör och tillverkare av fordonsrelaterade tillbehör och verkstadsförnödenheter. Vi tillhandahåller ett mycket brett sortiment av högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser till våra kunder inom segmenten grossister, distributörer, återförsäljare, verkstadskedjor, påbyggare samt OEM-kunder. Med säte i Örebro har Sternhammars verksamhet sin huvudsakliga tyngd i Skandinavien men vi exporterar även till stora delar av norra Europa. Sedan 2017 är Sternhammar en del av Axel Johnson International, affärsområde Transport Solutions.

Är du intresserad av en ny utmaning? Då är du kanske vår nya Lagerchef?

Sternhammar expanderar och söker nu dig som vill jobba med daglig styrning och ledning av personal inom ett expansivt och branschledande företag. Som Lagerchef får du en central roll i Sternhammars verksamhet. Du har helhetsansvaret för din anläggning och får stor möjlighet att påverka vår verksamhet framåt. Du blir ansvarig för ett team om ca 10 medarbetare. Vår service- och leveranskvalitet är hög och du kommer leda och fördela det dagliga arbetet i lagret, utveckla processer och logistikflöden och ha ett övergripande kostnadsansvar. I rollen rapporterar du till VD och blir en del av ledningsgruppen. Det är en bred och övergripande roll och innebär stora utvecklingsmöjligheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örebro.

För att lyckas i rollen har du en fullgjord grundskole- och gymnasieutbildning. Meriterande är om du även har en eftergymnasial utbildning inom lager och logistik eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av arbetsledning inom lager och logistik. Du är lyhörd, noggrann och stresstålig och tycker om att ta ett stort ansvar i ditt arbete. Du talar och skriver både svenska och engelska, då många av våra leverantörer är utländska.

Din personlighet är viktig för oss. Vi värdesätter hög social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontaktytor, både internt och externt. Som person är du helhetstänkande och har lätt för att förstå hur det du gör påverkar helheten. Du trivs med att arbeta i team, har en hög kommunikativ förmåga och drivs av att få med dig och utveckla dina medarbetare med hjälp av ett coachande ledarskap.

Att alltid sätta kunden främst, att bygga hållbara affärer, att vilja prova nya idéer och att ta ansvar för våra medarbetare är värderingar som vi vill att du delar med oss.

Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv utvecklingsfas!

I denna rekrytering samarbetar Sternhammar med vår rekryteringspartner Experis. För mer information om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på 072-4537654 eller anneli.wallin@se.experis.com

Ansök med registrerat uppdaterat CV och Personligt brev via länken.

Sök redan idag då urval sker löpande, dock senast 10 november 2019.

Vi ser fram emot att höra från dig!