Ledigt jobb som Operativ inköpare till internationellt bolag

Vår kund har ett behov att hyra in en operativ inköpare för ett minst 6 månader långt uppdrag, ev längre. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett internationellt bolag med utrymme för personlig utveckling. Som operativ inköpare kommer du att bli en uppskattad kollega som bidrar med din samlade kunskap och erfarenhet samtidigt som du har utrymme att bredda dina egna kunskaper hos oss.

Placering: 
Malmö, Trelleborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten
Som Operativ inköpare kommer du att lägga inköpsorder, bevaka leveranser och hantera fakturor. Du har i uppgift att kontinuerligt följa upp leverantörer avseende priser, leveranssäkerhet, kvalitet och ledtider. I arbetet ingår även att ha en löpande dialog med kollegorna på Customer Support gällande inköpspriser och ledtider. Som Operativ inköpare ansvarar du också för att följa upp, rapportera och åtgärda avvikelser för de överenskomna parametrarna.

Bakgrund
Vi tror att du har praktisk erfarenhet av inköpsarbete och har du relevant utbildning är det ett stort plus. Ett tekniskt intresse är en fördel då det i viss mån kommer frågor av teknisk karaktär. Kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av ett affärssystem och då gärna SAP. Du hanterar Officepaket bra och har goda kunskaper i Excel.

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en kommunikativ lagspelare som arbetar självständigt och strukturerat och som trivs med att hålla ett högt tempo. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är nyfiken och drivs av att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.

Att du känner dig bekväm i en internationell arbetsmiljö är en förutsättning för att du ska kunna vara framgångsrik och möta de krav som ställs. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i matrisorganisationer.

Varmt välkommen med din ansökan!