Stakeholder Manager till stor aktör i energibranschen

För kunds räkning söker vi dig som vill axla en utmanande roll där du skapar förutsättningar för samverkan med elmarknadens aktörer. Låter detta intressant? Sök då tjänsten idag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Teknik, Naturvetenskap, Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag som sträcker sig över två år med goda möjligheter till förlängning. Du utgår från företagets huvudkontor i Sundbyberg men tjänsteresor inom norden och Europa förekommer.

Arbetsuppgifter

I rollen som stakeholder manager ansvarar du att utveckla och implementera intressentplaner för programmet och relaterade projekt. Det innebär bland annat att analysera, initiera och föra dialog med olika aktörer på elmarknaden. I uppdraget ingår även att ta fram underlag och analyser i samverkan med programkommunikatör.

En viktig del av arbetet är att säkerställa marknadsaktörernas inkludering i programarbetet. Du kommer att planera, förbereda, genomföra och delta i olika aktörsevents och tar hand om aktörernas synpunkter. Det innebär bland annat att säkerställa rutiner för återkoppling till både projekt och intressenter.

Då projektverksamheten sker i programägarnas linjeorganisationer, hanteras en stor del av programmets aktörskontakter där. Du ska samordna och koordinera de olika insatserna samt ge råd, stöd och coachning för utförandet.

Som Stakeholder Manager är du en del av flera projektteam och har ett nära samarbete med övriga i programkontoret, projektledarna och projektmedlemmar samt programägarnas kommunikatörer.

Vi söker dig som:

  • Har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område, företrädesvis som stakeholder manager
  • Har erfarenhet från externa möten och dialog med intressenter och tillsynsmyndigheter
  • Kunskap och erfarenhet av energibranschen
  • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Detta är en säkerhetsklassad tjänst vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att ske innan tillsättning.

Att arbeta som konsult på Experis

Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Klas Enochsson på telefonnummer 08 - 764 24 11 eller e-post klas.enochsson@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Experis Engineering

Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.