Assistant Finance Controller

Som Assistant Finance Controller för att vara ett stort operativt stöd till Finance Controller i Åmotsfors. Du hjälper till att leda, stödja och förbättra finansfunktionen vid Crem International. Du arbetar proaktivt med kontinuerlig processförbättring, ge support och analysinformation till affärsenheten för att driva förbättringar.

Placering: 
Värmlands län, Arvika, Eda
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

As part of the Welbilt Inc. group of companies, one of our global brands Crem develops, manufactures and markets coffee machines for offices, restaurants, catering and service stores in a global market. The Group has a combined experience of more than 100 years in the market for professional coffee solutions and is at the forefront when it comes to technical solutions. Welbilt has production facilities, sales offices and development departments across the Globe, with Crem facilities residing in both EMEA and APAC. The Crem Group has sales of approximately SEK 800 million and has about 400 employees across the globe. In 2019, Crem International was acquired by American Welbilt. For more information: http://www.creminternational.com https://www.welbilt.com/

Dina arbetsuppgifter

Du bidrar med att säkerställa rapporterings- och planeringsprocessen i slutet av månaden och koordinerar den faktiska rapporteringen och den finansiella prognosen till Welbilt deadlines. Tillhandahåller insiktsfull analys ett stöd för att utveckla total marginalanalys för att driva lönsam tillväxt för befintlig och framtida verksamhet.

I rollen kommer du att vara ett affärsstöd för verksamhetens alla avdelningar för att förbättra den totala enheten och driva resultat genom att tillhandahålla KPI: er och analys.

Ansvarsuppgifterna omfattar även att bidra med utveckling av det befintliga affärssystemet (Monitor) samt förbereda en uppgradering till Welbilts affärssystem.

Standardpaket för månadsslut, budget och prognoser som ska levereras i tid och med god kvalitet. Identifiera grundorsaken till avvikelser för att kommunicera och leda implementeringen av förbättringar inom alla verksamhetsområden.

Din profil

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning inom företagsekonomi/redovisning. Du behöver ha några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi/redovisning. Det är viktigt att du är trygg i att kommunicera på engelska i tal och skrift samtidigt som du besitter en analytisk förmåga och mycket goda kunskaper i Excel. Som person hoppas vi att du är öppen, driven, självständig och prestigelös. Du tar ansvar, och har förmåga att leverera mot skarpa deadlines.

Om erfarenhet finns inom tillverkande bolag, HFM, US-GAAP och SOX ser vi det som mycket meriterande.

Kontaktuppgifter

I den här rekryteringen samarbetar Crem International med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenstrand tel. 054-22 18 87 eller Katarina Glennert tel. 054-22 18 81. Vi arbetar med löpande urval så ansök gärna så snart som möjligt dock senast 30 september 2019. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Sista ansökningsdag
Snarast