Ekonomiassistenter leverantörsreskontra sökes till Vårgårda!

Till vår kund i Vårgårdaområdet söker vi nu två ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden under 3 månader till att börja med. Uppdraget är på heltid och startar omgående eller som senast i början på Januari.

Placering: 
Vårgårda
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
2

Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att arbeta i den dagliga driften i Ekonomicentret för leverantörsreskontra och innefattar administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Du kommer att arbeta på ett företag som verkar på en internationell marknad och då ekonomiavdelningen ligger i en förändringsprocess behöver de nu hjälp av några duktiga och snabba konsulter till reskontra.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på leverantörsreskontra:
-Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
-Omkontering och matchning av leverantörsfakturor
-Bevaka betalning och betala leverantörsfakturor
-Hantera betalningspåminnelser
-Avstämningar
-Ansvara för att arbeta enligt beslutad process


Vem söker vi till denna tjänst?

Vi ser att du har erfarenhet av operativt administrativt ekonomiarbete och som minst en ekonomiexamen på gymnasienivå eller likvärdig utbildning. Då företaget är ett internationellt företag med engelska som koncernspråk så ser vi att du kan kommunicera obehindrat på engelska och även gärna på svenska.
Du har god kunskap i IT och kan hantera MS Office-paketet och då framförallt Excell. Du bör tidigare ha arbetat i något större affärssystem, har du arbetat i M3 så är det meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ordningsam. Du trivs att arbeta utifrån fastställda processer och vill aktivt bidra till att göra arbetet på centret effektivt och optimalt. Du tycker om förändringar och gillar ett högt tempo. Du tycker det är roligt med externa och interna kontakter och du bemöter leverantörer och kunder med hög servicegrad och professionalism.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Vårgårda. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med möjlighet till flex.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik Idoffsson på 033-237043 eller via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2019-12-15

Varmt välkommen med din ansökan!