Parts pricing manager

Gillar du siffror? Har du ett businesstänk? Tycker du om att analysera och arbeta i Excel? Du har nu möjlighet att få arbeta på ett internationellt företag i Eskilstuna där det finns goda utvecklingsmöjligheter? Du kommer i din roll ha kundkontakt med i stort sett hela världen. Låter detta intressant? Tveka inte, sök tjänsten redan idag. Känner du någon som skulle passa, tipsa din vän om att söka!

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Du kommer att ingå i ett team på 11 personer som arbetar med prissättning till både återförsäljare runt om världen men också produktansvariga inom företaget. Vår kund har härlig arbetsmiljö, med fräscha kontorslokaler strax utanför Eskilstuna. Så fort du kommer in i byggnaden kommer du att känna den internationella känsla, med olika nationaliteter och personer som både talar svenska och engelska i korridoren. Är det något som attraherar dig, så lämna gärna in din ansökan.

Du kommer att ansvara för prissättningen av 380.000 artiklar mot 10-15 marknader runt om i världen. I ditt arbete kommer du ha daglig kontakt med återförsäljare världen över samt med olika funktioner internt hos vår kund.

Du kommer förhandla priser och det förekommer ca 3-4 resor per år, utanför Sverige gränser.

Som Price part manager du ansvarar du för att hålla priserna på produkterna uppdaterade löpande. Du gör interna analyser och du både får support av dina kollegor i teamet men kommer när du är varm i kläderna fungera som en support till andra funktioner inom bolaget.

Vem är du?

Du är troligtvis en hög socialkompetens tillsammans med ditt intresse för analyser. Du kan se samband mellan siffrorna och produkten samtidigt som du ser helheten. Du har troligvis en eknomisk bakgrund, kanske arbetat på bank med analyser eller på annat sätt använt din analytiska ådra. Siffror, business och att få arbeta internationellt är ledorden för detta uppdrag som primärt är 1 år tilll sista december, med möjlighet till övertag eller förlängning.

Som konsult är det viktigt att du är kommunikativ, teamplayer och har ett eget driv. I konsultrollen har du den unika möjligheten till att uvecklas både som person och göra karriär.

Kvalifikationer

Vi ser att du är en analytisk person som älskar siffror och att arbeta i Excel. Då kunden har ca 380.000 artiklar ser vi att du kan arbeta med stor mängd data och kan skapa Excelblad för att lättare hantera detta.

Du har:
- Högskoleutbildning, meriterande: företagsekonomi

- Mycket goda kunskaper inom Excel

- Problemlösningsförmåga och god kommunikationsförmåga

- Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Det är meriterande om du har förståelse för säljprocesser samt att du har ett brett intresse för teknik/maskinteknik och förstår hur en entreprenadmaskin fungerar.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Som konsult hos Experis utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att komma in på stora internationella koncerner och testa på mindre bolag inom många olika branscher.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan och kontakt

Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Engineering och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Andersson på sofie.andersson @se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast