Ekonomiansvarig

Ett av Experis kundföretag behöver nu anställda en ekonomiansvarig till sin verksamhet i Linköping. Kundföretaget är i en expansiv fas och finns inom marknadsföring och produktion med en bred mix av lösningar. De arbetar idag med både stora internationella bolag som lokala företag. Kundföretaget har idag 15 anställda och behöver bli fler.

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten

Vårt kundföretag söker nu en framtidsinriktad ekonom med placering i Linköping. Företaget är expansivt med stort förtroende för sina produkter. De söker nu en hands-on person som vill delta i företagets fortsatta expansion och uppbyggnad av nya rutiner och arbetssätt. Du är den som arbetar med ekonomi i företaget. Det breda arbetet inom rollen kräver erfarenhet och en dynamisk person med talang för redovisning, rapportering och affärsmässigt arbete.

I rollen som ekonom kommer du att arbeta med både operativa som strategiska frågor där du har ett ansvar för den löpande redovisningen, kontroll och analys. Du kommer att ansvara för företagets redovisning och löpande rapportering till olika delar av företaget.

I rollen ingår bland annat:

  • Övergripande ansvar för ekonomifunktionen och dess arbete
  • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt upprättande av årsbokslut
  • Övergripande ansvar för företagets affärsprocesser och stödsystem
  • Övervaka och verkställa KPI:er
  • Tillämpa bästa praxis på processer och system för att påverka intäkter, lönsamhet och kassaflöde
  • Processförbättringar
  • Lageroptimering

Din profil

För rollen som ekonomiansvarig söker vi dig som har akademisk utbildning inom redovisning och minst tre års yrkeserfarenhet. Du har goda redovisningskunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet både inom redovisning och controlling. För rollen krävs att du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av redovisning av projekt. Erfarenhet av redovisning av lager är även det meriterande.

Som person är du trygg, ansvarstagande, driven och har ett genuint intresse att leverera med snabbhet och kvalitet. För rollen behöver du vara pedagogisk och kommunikativ. Du har en god strategisk förmåga samtidigt som du är bra på att analysera det ekonomiska arbetet. Vidare trivs du med att arbeta i en roll där du dagligen får möjligheten att visa prov på affärsmannaskap.

Nyfiken

Är du intresserad av tjänsten? För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
2019-12-16