Ledningskoordinator till Helsingborgshem

.

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Helsingborgshem ägs av Helsingborgs stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt möter våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Arbetsuppgifter

Vi söker en kommunikativ ledningskoordinator vars uppdrag är att koordinera lednings- och styrelsearbetet för en effektiv vardag.

Arbetet som ledningskoordinator är varierat och ditt huvudansvar kommer att vara styrelsens sekreterare och kontaktperson. Detta omfattar bland annat planering av lednings- och styrelsemöten på både års- och daglig basis, studiebesök och konferenser. Du kommer att koordinera vår VD:s arbetsdagar, ansvara för administration av handlingar och protokoll till styrelse och ledningsgrupp. Vi vill vara en kommunikativ organisation och rollen bidrar bland annat genom att ansvara för kommunikation gällande styrelse och ledning via intranät.

Som ledningskoordinator kommer du att få en stor inblick och förståelse för vårt uppdrag och vår verksamhet. Denna kunskap vill vi använda och därför kommer tjänsten även att omfatta uppgifter av både kommunikativ och analytisk karaktär. I rollen kommer det att ingå att bedriva utredningsuppdrag på företagsövergripande nivå tillsammans med andra funktioner inom företaget. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med årsredovisning och andra bolagsrapporter i nära samarbete med kollegor inom kommunikation och ekonomi. En annan viktig uppgift är att representera Helsingborgshem genom att ansvara för planering och genomförande av studiebesök på företagsnivå och att vara vår representant vid övergripande arrangemang.

Vem är du?

För att trivas i rollen söker vi dig som gillar människor och som vill arbeta för en organisation som gör skillnad varje dag - för de som bor hos oss, för våra stadsdelar och för Helsingborg som stad.

Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning och några års erfarenhet från liknande befattning. Du bör ha erfarenhet av att ha producerat och hanterat texter då detta är en viktig del i tjänsten.

Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Därför behöver du vara en relationsbyggare med en god kommunikativ förmåga. Du kan konsten att balansera din relationsorienterade sida mot din förmåga att leda dig själv och att arbeta självständigt. Då uppgifterna är varierande behöver du ha en prestigelös arbetsstil med service i fokus. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt med en god förmåga att prioritera. Inslaget av utredningsuppdrag innebär att du behöver ha ett intresse för samhällsfrågor samt en analytisk ådra och förmåga att se helheter.

Erbjudande

Helsingborgshem arbetar ständigt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi ger dig en bred kunskapsbas som öppnar möjligheter inom en rad specialistområden. Du ingår i en positiv gemenskap som präglas av prestigelöshet, arbetsglädje och ett stort fokus på hälsa.

Kontaktpersoner

Tycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på "Ansök" med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan.

​Har du frågor är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult, Annette Björkquist-Åhstedt, tfn 072-541 88 53, annette.bjorkquist-ahstedt@se.experis.com eller Magnus Aarenstrup, tfn 070-3816233, magnus.aarenstrup@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast