Nordisk KAM - IT-outsourcing till ManpowerGroup Solutions

ManpowerGroup Solutions är ett av fyra varumärken inom ManpowerGroup av vilka de övriga är Manpower, Experis och Right Management. ManpowerGroup Solutions har lång erfarenhet av att tillhandahålla ett helhetskoncept till våra kunder inom outsourcing, där vi levererar och tar ansvar för hela eller delar av kundens servicebehov inom en specifik funktion eller tjänst. Leveransåtaganden inkluderar End User support inom IT, Rekryteringsoutsourcing, Managed Service Provider samt även outsourcingåtaganden med stora HR- transformationer. Vårt helhetsansvar inkluderar fullt SLA-/ KPI-uppfyllande mot kontrakt, koordinering, personalansvar, uppföljning och rapportering samt styrning och utveckling av rutiner och processer. Läs gärna mer på: manpowergroup.se.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
IT, data, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1


Talent Outsourcing Services levererar IT-support till ett stort antal kunder och tar ansvar för såväl ledningsfunktioner som de resurser som utför själva uppdraget. Det gör oss till en flexibel leverantör med förmåga att snabbt skala upp och ner vid behov, samt utveckla kundnyttan där kunden får kontroll över supportkostnader.

Vi är en del av Proservia och specialister inom följande fokusområden; IT-infrastruktur, End-User Support och arbetsplatstjänster. Vi är en heltäckande leverantör av supporttjänster för slutanvändare (Service Desk, field support, Onsite support och logistik) och kan erbjuda den bästa slutanvändaresupporten på marknaden. Vårt mål är att bli ledande i Europa inom end-user supporttjänster. Idag finns vi i mer än 15 länder och har 7000 anställda.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill bidra till att driva en proaktiv affär för en av ManpowerGroups Solutions största och viktigaste kunder på den nordiska marknaden. Som KAM får du ett övergripande ansvar att driva och utveckla försäljningen av End-User Support på Sverige/Norden nivå. Ditt arbete innebär att proaktivt och rådgivande utveckla affären med kunden och du ansvarar för att samordna kundteam för att uppnå uppsatta mål. Att bygga relationer och samverka med både interna och externa resurser är en avgörande del varför det krävs att du är en duktig kommunikatör och relationsbyggare. Att kartlägga behov samt att upprätta och genomföra verksamhets- och affärsplaner är andra delar som ingår. En viktig del av arbetet är att proaktivt förmedla trender med fokus på IT-tjänster och IT-marknaden och du ansvarar för att marknadsföra ManpowerGroups Solutions varumärke och hela tjänsteutbud generellt, samt Proservias tjänsteutbud specifikt. Du rapporterar till Business Unit Manager Proservia Sverige och du ingår i affärsområdets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker en strategisk storkundsansvarig med stark försäljnings- och/eller kundutvecklingserfarenhet inom försäljning av IT- lösningar/tjänster, gärna från IT-outsourcing. Du är en utmärkt relationsskapare och har en konsultativ försäljningsapproach och kan visa på mycket god förmåga att skapa, behålla och utveckla partnerskap samtidigt som du identifierar och driver nya affärsmöjligheter. Rollen kräver en god förhandlingsförmåga och ett skarpt affärssinne utan att tappa fokus på kundservice. Du är en initiativtagare som trivs med att arbeta självständigt och kan leda och driva projekt med många involverade utan direkt personalansvar. Engelska i tal och skrift är en förutsättning för arbetet då koncernspråket är engelska.

Vad kan ManpowerGroup Solutions erbjuda dig?
Här kommer du få chansen att utvecklas genom spännande projekt och arbeta i en global koncern med starka varumärken. Du kommer att bli en uppskattad kollega och ingå i ett kompetent och engagerat team som värnar om trivsel och uppmuntrar lagarbete.

Kontaktperson
Den här rekryteringen görs i samarbete med Experis. Ansök via ansökningslänken nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult via mail katarina.thomasson@se.experis.com alt. 08-736 11 26. Vi ser fram emot din ansökan!