Nu söker vi en Support Analyst till kund i Älmhult!

I detta jobbet får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö och ge högkvalificerad support till företagets medarbetare. Som Support Analyst får du chansen att arbeta med användarsupport/IT-support i en servicedeskmiljö och hjälpa kollegor och användare med deras IT-relaterade problem. Ditt team strävar efter att ge bästa möjliga service och sätter stor stolthet i ett effektivt arbetssätt.

Placering: 
Älmhult
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
4

Vem söker vi?

För den här tjänsten söker vi en person med intresse för och gärna erfarenhet av användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt.

Vad innefattar tjänsten som Support Analyst?

  • Ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler.
  • Tillsammans med ditt team registrera, analysera, prioritera och hitta lösningar på inkomna ärenden.
  • Överblicka alla supportärenden och håller slutanvändaren informerad om processen.
  • Stötta nyckelanvändare, både via telefon och e-post.
  • Regelbunden kommunikation med kollegor på IT avdelningen.

Du kommer att vara anställd som konsult hos experis men arbete och placering kommer att vara hos kund i Älmhult.

Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper:

  • Du uttrycker dig mycket väl på svenska OCH på engelska, både i tal och skrift.
  • Du har en bakgrund inom IT eller teknik, alternativt ett brinnande intresse för tekniska lösningar.
  • Du gillar att ta ansvar och är strukturerad i ditt arbete.
  • Du är proaktiv och lösningsorienterad som person.
  • Du tycker om att arbeta både självständigt och i team.
  • Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
  • Du har en fallenhet för service
  • Du är öppen för förändring och trivs med högt tempo.
  • Du har ett stort IT intresse.
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT support via mail eller telefon.

Ansökan:

Urvalet sker löpande och vi avslutar processen så fort vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten kontakta Emil Christensen på +46 722 096325 eller via emil.christensen@se.experis.com. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se.

Konsulterbjudandet

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast