Arbetsmiljösamordnare / kvalitetssamordnare, Göteborg

Experis söker nu en arbetsmiljösamordnare / kvalitetssamordnare / kvalitetskontroller för ett intressant uppdrag i Göteborg! Här får du utvecklas såväl personligt som professionellt och tillämpa dina kunskaper inom en intressant verksamhet. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbetsmiljölagar, ISO-certifieringar, arbetsmiljörevisioner med mera och som har en relevant kvalitets-/arbetsmiljöutbildning. Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Hur ser arbetet ut?

I denna roll kommer du att ha en stor bredd på dina arbetsuppgifter. Eftersom det är många revisioner inom kvalitet och miljö hos vår kund behöver de ytterligare förstärkning, de söker dig som kan arbeta med processer, struktur, dokumentation, ledningssystem etc. Exempel på vad som kan ingå i rollen arbetsmiljösamordnare / kvalitetssamordnare / kvalitetskontroller:

  • Stödja verksamheten i processutveckling och förbättringsarbete i samklang med förtagets multi-certifiering emot standarderna ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015.
  • Koordinera interna och externa revisioner och genomför, interna- och andrapartsrevisioner.
  • Ansvarar för företagets arbete med dokument- och avvikelsehantering samt driva utvecklingen i dessa frågor.

Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Omfattning: 100 %

Ort: Göteborg

Vem är du?

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis. För att passa i rollen är du en person som kan ta egna initiativ och ser ledningssystem och processer som ett intressant område. Vi söker dig som har en relevant utbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö / kvalitet- och miljöledning. Du behöver också ha kunskap kring regler, lagar, föreskrifter med mera relaterat till arbetsmiljö.

Du trivs med att ha en samordnande roll, har ett helhetsperspektiv och har lätt för att skapa dig en överblick över processer och uppgifter. Du kommer att vara "spindeln i nätet" med många arbetsuppgifter på gång samtidigt. Det krävs att du är van vid att själv planera och strukturera ditt arbete. Du kommer att träffa många olika medarbetare och chefer i din roll och du behöver därför vara lyhörd och ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt men även i grupp.

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.


Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com