IT-supportchef till Capio Support AB

Känner du dig beredd att ta nästa steg i karriären? Är utsikten att få arbeta med IT-support på ett expansivt, välkänt och spännande företag något som lockar dig? Capio Support AB i Göteborg växer och söker nu en engagerad IT-supportchef.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Din roll

Som IT-supportchef kommer du att vara ansvarig för att driva arbetet med incidenthantering inom Capio Support, säkerställa att verktyg används på optimalt sätt i våra processer, du hanterar och koordinerar kritiska IT-incidenter och säkerställer att varje incident hanteras enligt våra uppställda krav och mål. Dessutom ingår det i jobbet att agera som fokal punkt mot våra interna kunder och partners genom kontinuerlig dialog gällande förbättringar och informationsspridning. Du förväntas också ta egna initiativ för att utveckla och förbättra vår hanteringsprocess för IT-support.

I din roll som IT-supportchef ansvarar du för din grupp inom IT-supporten. Gruppen som du har ansvar för arbetar nära den interna verksamheten och tillhandahåller support mot ett större antal interna användare (ca 8000 användare). Du, tillsammans med ditt team säkerställer ärendehanteringsprocessen och levererar första och andre linjens support. Gruppen är placerad till största del i Göteborg men även i Stockholm varvid vissa resor till Stockholm kan förekomma.

Du kommer bland annat att:

  • leda, samordna, organisera, följa upp och utveckla arbetet inom IT-supporten
  • motivera och skapa resultat genom andra
  • företräda vision, värderingar och arbetssätt
  • visualisera arbetsprocesser/rutiner för IT-supporten
  • ha budget- och personalansvar
  • rekrytera nya och vidareutveckla befintlig personal
  • regelbunden uppföljning av medarbetares individuella mål samt gruppmål
  • agera Incident Manager vid större störningar

Vem är det vi söker?

Capio Support AB söker dig som har förmågan att leda, motivera andra och som har ett intresse för att arbeta med IT-support.

I övrigt söker vi dig som:

  • har akademisk utbildning inom IT/Data
  • har erfarenhet av arbete med IT-processer
  • har god kännedom om drift, förvaltning och utveckling av IT
  • har god förståelse för incident/problem management processer
  • har ledarerfarenhet inom IT
  • har erfarenhet av personal- och budgetansvar
  • behärskar svenska flytande i tal och skrift

Vad kan Capio Support AB erbjuda dig?

Capio Support AB är en arbetsgivare som månar om sina anställda genom att bland annat erbjuda intressanta arbetsuppgifter där man får ta ansvar och initiativ. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta med kompetenta, ansvarstagande och engagerade kollegor som har roligt tillsammans på jobbet.

Placeringen för rollen är i fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg.

Sök tjänsten i dag!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Capio Support AB och Experis. Du kommer att bli anställd hos Capio Support AB.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Grundqvist, 031617253, adam.grundqvist@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Detta är Capio

Capio är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag. Förutom i Sverige har vi verksamheter i Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland.

I Sverige finns Capio från Umeå i norr till Malmö i söder och erbjuder vård inom områdena primärvård, somatisk och psykiatrisk specialistvård samt akutvård.

Vår vision är att ge bästa möjliga livskvalitet för varje patient. Vår personalstyrka på över 13 000 medarbetare har detta som riktmärke i sitt arbete, varje dag. I våra fem verksamhetsländer tog vi, 2017, emot 5,1 miljoner patienter.

Sista ansökningsdag
Snarast