Inköpare till Sulzer Pumps

Sulzer är ett globalt ledande bolag inom utveckling, tillverkning och service av centrifugalpumpar och omrörare till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening, gruvdrift, pappersindustri och liknande. Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktor till framgång.

Placering: 
Vadstena
Bransch: 
Teknik, Naturvetenskap, Industri, produktion, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1

Vi erbjuder en intressant och mångsidig tjänst i en internationell arbetsmiljö. Vårt huvudkontor ligger i Vadstena och vi har även kontor i Mölndal, Malmö och Stockholm samt servicecenters i Vadstena, Göteborg, Årsta, Karlstad och Arlöv. Placeringsort för denna roll är Vadstena.

Sulzer Pumps arbetar efter tydligt definierade kärnvärden och strävar efter engagerade medarbetare som verkar i en säker och hälsosam arbetsmiljö.

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen i Vadstena behöver förstärkas med anledning av förändrade arbetsuppgifter samt
planerad pensionsavgång.

Som inköpare på Sulzer Pumps kommer du att jobba i ett inköpsteam med ansvar för inköp av direkt och indirekt materiel samt service och tjänster. Du kommer att vara huvudansvarig för kontakter och samarbete med leverantörer inom ditt ansvarsområde. I rollen svarar du även för interna kontakter och samarbete inom Sulzers globala inköpsgrupp inom ditt ansvarsområde.

Som Inköpare kommer du bland annat att jobba med:

  • Leda eller medverka i förhandling och upprättande av avtal med leverantörer
  • Leda eller medverka i verksamhet gällande leverantörsbedömning och leverantörsutveckling
  • Orderläggning av materiel och tjänster till Vadstena enheten och övriga Sulzers enheter i
    Sverige
  • Följa upp leveranser mot bekräftade leveranstider och vid behov vidta åtgärder
  • Leda eller medverka i kvalitetsärenden med leverantörer
  • Leda eller medverka i interna projekt

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av inköpsarbete med en teknisk inriktning. Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, produktion och maskinbearbetning är meriterande. Arbetet ställer stora krav på förmågan att samarbeta med interna funktioner och leverantörer i olika situationer.

I rollen som inköpare ska du kunna leda och driva kontrakts- och prisförhandlingar, tekniska frågor, kvalitetsärenden och leverantörsutveckling på egen hand. Du ska ha förmågan att sätta tidsramar, följa upp och möta dessa både vad gäller eget arbete samt med leverantörer. Det är viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift då vi verkar i en internationell miljö. Då många av våra arbetsdokument är i MS Office förutsätts god kunskap och erfarenhet i dessa, speciellt Excel. Vårt affärssystem är SAP och erfarenhet att jobba i affärssystem är ett krav och specifikt SAP är meriterande.

Vem är du?

För rollen som inköpare har du erfarenhet av inköps eller leverantörsarbete och en stark vilja att utvecklas inom detta område. Då vi är i en utvecklingsfas med ny verksamhet i en liten organisation ställer arbetet krav på flexibilitet och stresstålighet. Som person ser vi att du är organiserad och strukturerad samt att du är självgående med integritet, auktoritet och god social kompetens

Nyfiken?

Är du intresserad av tjänsten? I denna rekryteringen samarbetar Sulzer Pumps Sweden AB med Experis AB. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.