Process / ekonomiassistent till stort internationellt energibolag.

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, HR, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Vår konsultverksamhet söker nu en Ekonomiassistent / processassistent till avdelningen hos vår kund som ansvarar för deras faktureringsprocess. Avdelningens ansvar innefattar att säkerställa att de har korrekt debiteringsinformation (mätvärden, kunduppgifter mm) och att de fakturerar kunderna. Avdelningen ansvarar också för kundreskontran och betalningsflödet. Avdelningen som totalt har ca 65 medarbetare är uppdelad i fyra grupper. Uppdraget hos vår kund är initialt på 6 månader men kan komma att förlängas. Start för uppdraget är den 1 september.

Placering: 
Skåne län, Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Avdelningens uppdrag är att förvalta, administrera och driva utvecklingen av olika delar av delprocessen Debitera och Fakturera kund. Det innebär att de tar ett aktivt ansvar för hela kedjan från skapad faktura tills att kunden har den i sin hand eller dator. Verksamhetens ansvar innebär att se till att flödet fungerar effektivt. Om processen stannar ska man inom avdelningen utreda, skapa och komplettera ärenden så att processen kan fortskrida. Arbetet bedrivs oftast i samarbete med olika interna och externa partners.

Som handläggare arbetar du med att förvalta och kvalitetssäkra befintliga tjänster inom området faktura. Det innefattar uppgifter som att skapa fakturor och att administrerar olika fakturatjänster, så väl elektroniska som fysiska.

Dina arbetsuppgifter innebär även att aktivt delta i förbättringsarbetet. Vidare kommer du att vara delaktig i utformning av nya uppdrag och tjänster. Vi ser därför gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med processer och processutveckling.

Vi söker dig som har:

Treårig gymnasial utbildning kompletterad med postgymnasial fortbildning inom Ekonomi. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet och då gärna från en administrativ roll med arbete inom processförbättring.

Som person är du drivande, analytisk och strukturerad. Du är intresserad av detaljer utan att förlora helhetssynen samt har en positiv attityd, ett stort engagemang och en förmåga att skapa och bygga goda relationer. Du trivs i en varierande roll där du tillsammans med dina kollegor hanterar stora arbetsvolymer och tillsammans driver ert arbete på ett lösningsfokuserat sätt.

Rollen kräver att du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift.

Kontakt

Vi ser fram emot din ansökan. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Experis, konsultchef, Åsa Nelson på asa.nelson@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

.

Sista ansökningsdag
2017-08-16